پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۰۱
|
کد خبر: ۴۸۶۰
با حضور مسؤلین دانشگاه و مدیران استان، دو درخت یادبود به نام مرحوم دکتر قاسمعلی عمرانی و مرحوم دکتر محمدتقی فرور در دانشگاه بوعلی‌سینا کاشته شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، با حضور دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، دکتر عباس افخمی رئیس دانشگاه بین المللی D۸، دکتر حمید بلالی رئیس بنیاد نخبگان استان و مهندس اسفندیار خزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، دو درخت یادبود به نام مرحوم دکتر قاسمعلی عمرانی و مرحوم دکتر محمدتقی فرور اساتید فقید و پیشکوست دانشگاه بوعلی‌سینا و از فعالان و بنیانگذاران محیط زیست در کشور، کاشته شد.

دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در این مراسم گفت: "پویش سبز درختکاری، مشارکت ماندگار" در این دانشگاه از دهه مبارک فجر آغاز شده است و تا فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد، این پویش با رویکرد فرهنگی و اجرای وظیفه اجتماعی دانشگاه سعی در همگانی کردن آن در سایر دانشگاه‌ها داشته تا مسؤولیت اجتماعی دانشگاه‌ها در برابر محیط زیست انجام شود.

وی افزود: از تمام کسانی که در این پویش شرکت داشته و همکاری می‌کنند تشکر می‌کنم و به یاد دو فعال زیست محیطی مرحوم دکتر قاسمعلی عمرانی و مرحوم دکتر محمدتقی فرور که منشا خدمات ارزشمند در سایر مراکز علمی هم بودند، دو درخت می‌کاریم و نماد‌هایی هم به یاد آن‌ها قرار می‌دهیم.

محمدی‌فر متذکر شد: همه جامعه دانشگاهی باید از منابع محیط زیستی حمایت کنیم. اگر ما سایه‌ای ایجاد کنیم برای آیندگان ایجاد کرده ایم چه بسا امروز هم ما نتیجه عمل گذشتگان را مشاهده می‌کنیم.

مهندس اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، نیز در این مراسم بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «گیاهان و درختان خداوند را سجده می‌کنند»؛ همچنین پیامبر اسلام می‌فرماید «با زمین همانطور رفتار کنید که با مادر خود رفتار می‌کنید.» لذا شایسته این است با محیط زیست و طبیعت پیرامون خود به طور صحیح و در خور آن رفتار کنیم.

وی تأکید کرد: حفاظت از زمین با پوشش گیاهی میسر است؛ تشکر ویژه از رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا داریم که به یاد مرحوم دکتر قاسمعلی عمرانی و مرحوم دکتر محمدتقی فرور درخت کاشتند. برای آیندگان باید این زمینه را ایجاد که هرچه پوشش گیاهی و ارتقاء ضمیر حفاظتی در سطح جنگل‌ها و مراتع تلاش شود باز هم کافی نیست.


خبرنگار: حوائجی
عکس: محمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست