پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۰۸
|
کد خبر: ۴۹۰۲
دکتر حمید بلالی با حضور در دانشکده علوم پایه، از دکتر محمد ملک‌جانی دانشیار گروه فیزیک دانشگاه بوعلی‌سینا و یکی از سرآمدان علمی کشور تجلیل کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، در راستای برنامه‌های ارتباط با سرآمدان علمی کشور و به منظور تجلیل از مقام علمی اساتید، دکتر حمید بلالی رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با دکتر محمد ملک‌جانی دانشیار گروه فیزیک دانشگاه بوعلی‌سینا در گرایش کیهان‌شناسی و یکی از سرآمدان علمی کشور دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار که با حضور دکتر حسن محسنی رئیس دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار گردید، رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به وظایف معاونت سرآمدان بنیاد ملی نخبگان در ارتقاء منزلت بزرگان و سرآمدان علمی و معرفی ایشان به نسل جوان، تقدیر از مفاخر علمی و ارج‌نهادن به مقام علمی و فرهنگی آنان را یکی از مسئولیت‌های مهم بنیاد نخبگان استانی عنوان کرد.

دکتر حمید بلالی همچنین با اشاره به مهاجرت نخبگان، تاکید کرد: امید است با توجهات بیش از پیش مسئولین به مقام علمی، یافته‌ها و زحمات بی‌شائبۀ سرآمدان بتوان گامی مهم در ارتقاء ارزش و جایگاه دانش و دانشمندان بزرگ این مزرو بوم برداشت.

دکتر ملک‌جانی نیز با تشکر از اقدام و ارتباط مثبت و ارزشمند بنیاد نخبگان استان همدان، با اشاره با پتانسیل بالای اعضای هیئت علمی و نیروهای جوان گروه‌های مختلف دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی‌سینا آینده درخشانی را در زمینه دستاوردهای علمی در سطح ملی و بین‌المللی پیش‌بینی کرده و خواهان حمایت مسئولین ذی‌ربط از تلاش‌های بی‌وقفه بزرگان علمی شد.

رئیس دانشکده علوم پایه نیز در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولین بنیاد نخبگان در این دانشکده، دکتر ملک‌جانی را یکی از بزرگترین شخصیت‌های علمی و اخلاقی دانشگاه بوعلی‌سینا دانسته و ابراز امیدواری کرد که این دیدار آغازگر همکاری‌های بیشتر و موثر دانشکده علوم پایه و بنیاد نخبگان استان همدان در برگزاری برنامه‌های مشترک علمی و فرهنگی باشد.

دکتر محمد ملک‌جانی بنابر اعلام فدراسیون سرآمدان علمی کشور در سال ۱۳۹۷ به عنوان یکی از سرآمدان علمی کشور معرفی شد.

در سال ۱۳۹۵ فدراسیون سرآمدان علمی کشور زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس و آغاز به کار کرده و هدف آن دستیابی به مرجعیت علمی بر مبنای کارکردهای پژوهش در حوزه علوم است. این فدراسیون در واقع با انتخاب شصت و دو مجله برتر که عموما مجلات معتبر رشته‌های شیمی، فیزیک، پزشکی، داروسازی، علوم زیستی، علم مواد و حوزه‌های مرتبط با این علوم می‌باشند شروع به تشویق اساتید برای انتشار مقالات در این مجلات کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه