پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۶۵
|
کد خبر: ۴۹۲۰
سومین جلسه مراجع تماس ملی دانشگاه بین‌المللی D-8، با حضور آنلاین اعضا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، سومین جلسه مراجع تماس ملی دانشگاه بین‌المللی D-8 به صورت آنلاین و با شرکت نمایندگانی از کشورهای اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، نیجریه و ایران برگزار شد.

دکتر علیزاده معاون قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل ریاست این جلسه را به عهده داشته و اظهار داشت: تاسیس دانشگاه بین‌المللی D-8 در همدان و همکاری علمی بین کشورهای عضو از اهمیت ویژه‌ای برخوراار است.

دکتر عباس افخمی رئیس دانشگاه بین‌المللی D-8 نیز در خصوص اهمیت همکاری علمی و نقش این دانشگاه در توسعه همکاری‌ها بین کشورهای عضو سازمان D-8 و رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی آنها مطالبی را بیان داشته و سپس گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه و نیز درخواست‌های دانشگاه از کشورهای عضو را مطرح کرد.

در ادامه این جلسه نصیر آمینو معاون اول دبیرکل سازمان همکاری‌های کشورهای D-8 از تاسیس و شروع فعالیت‌های دانشگاه بین‌المللی D-8 استقبال کرده و همکاری‌های بیشتر جهت بهبود و پیشرفت دانشگاه را مورد توجه قرار داد.

در این نشست همچنین هر کدام از نماینده‌های شرکت‌کننده کشورهای عضو به سخنرانی پرداختند.

در پایان مقرر گردید جلسه بعدی در اکتبر ۲۰۲۱ به میزبانی ایران و ریاست بنگلادش برگزار شود، همچنین مقرر گردید مصوبات برای تایید نهایی به هیئت امنا ارسال گردد.

گفتنی است، آیین‌نامه داخلی مراجع تماس، تشکیلات سازمانی دانشگاه و همچنین طرح توسعه شبکه‌ای از جمله مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه