پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۱۸
|
کد خبر: ۴۹۳۸
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش جزئیات ارزشیابی خردادماه دانش آموزان دبیرستانی را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، عباس سلطانیان درباره روند برگزاری امتحانات پایان سال دبیرستانی‌ها اظهار کرد: آیین نامه‌های مربوط تکلیف را مشخص کرده اند. امتحانات پایه نهم و دوازدهم مطابق مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرروش، حضوری خواهد بود که البته الزام به دریافت تاییدیه ستاد ملی کرونا هم وجود دارد.

وی افزود: در بقیه پایه‌ها با مرجعیت معلم و به تشخیص وی با توجه به ارزشیابی تکوینی که در طول سال انجام شده و همچنین استفاده از روش‌های دیگر، نتیجه نهایی هر دانش آموز مشخص می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قبول نداریم که برای یک درس، تنها یک آزمون آنلاین در خرداد برگزار شود و ملاک معلم برای دادن نمره خرداد ماه تنها یک آزمون آنلاین باشد گفت: معلم از روش‌های مختلف در طول سال برای آموزش و ارزشیابی دانش آموزان استفاده کرده که می‌تواند ملاک مهم در ارزشیابی خرداد باشد.

سلطانیان ادامه داد: به عنوان مثال تکالیف دانش آموز، پروژه ها، تحقیق‌ها و کار‌های گروهی تحت عنوان نمره مستمر مدنظر است. معلم می‌تواند بخشی از نمره دانش آموز را به آزمون انلاین اختصاص دهد که اعتبار این آزمون هم باید توسط معلم، مدیر و شورای مدرسه تایید شده باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش