پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۷۴
|
کد خبر: ۴۹۷۹
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم و استاد، پیامی صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، متن پیام دکتر منصور غلامی بدین شرح است.

تقویم فرهنگی و اجتماعی کشورمان دوازدهم اردیبهشت ماه که مصادف با سالروز شهادت فیلسوف گرانقدر حضرت آیت الله شهید مرتضی مطهری است؛ روز معلم و استاد نام نهاده است.

این نام‌گذاری برای قدردانی از خدمات فرهنگی و علمی آن استاد فرزانه و همه کوشندگان مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی است که فرصتی پیش روی دوستداران دانش و دانایی قرار می‌دهد تا به ساحت اندیشه و معرفت، ادای احترام و از تلاش و سخت کوشی دانشمندان، تکریم و تجلیل کنند.

افزون بر این، بازنگری عالمانه کارنامه دستاورد‌ها و کامیابی‌های نهاد علم، که بیش از هر چیز مرهون تلاش سخت عالمان دیروز و امروز است؛ باید وجهه همت خود قرار دهیم و در این بین نه تنها قدردان زحمات زندگان باشیم؛ که عمر و عزّت شأن دراز و مستدام باد. تلاش عالمانه و محققانه آموزگاران و اساتیدی را که رخ در نقاب خاک دارند و بهره‌مند از خوان دانش و علم آن‌ها هستیم، نیز گرامی و درودی صمیمانه برای ارواح پاک شأن داشته باشیم.

به ویژه یاد کنیم از عالمان و دانشگاهیان عزیزی که متأسفانه به سبب همه گیری ویروس مهلک کووید -۱۹ آن‌ها را از دست داده‌ایم. پر واضح است که شرایط برآمده از این همه‌گیری، مسئولیت و وظایف حرفه‌ای و اجتماعی استادان را دو چندان کرده است. با این وجود، بزرگوارانی که همواره پیشرفت و توسعه کشور و ارتقای سلامت جامعه در عرصه‌های جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی را مطلوب و آرمان خود دانسته و در تحقق آن توان خود را به میدان آورده و در کمال فروتنی و بی پیرایگی توانسته اند دستاورد‌های خوبی را در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری محقق سازند، شایسته تقدیر هستند.

جایگاه جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های علمی و داشته‌ها و دستاورد‌های حاصل شده، ثمره فعالیت عالمانه هزاران عضو هیئت علمی کشور است. در برابر تلاش و ایثار فروتنانه استادان ارجمند، سر تعظیم فرود می‌آورم؛ و ضمن گرامیداشت جایگاه والای معلم، شهید استاد مرتضی مطهری، ایام گرامی داشت مقام استاد و معلم را به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور تبریک و تهنیت می‌گویم، کوشش و مساعی همه عزیزان را تحسین؛ از پروردگار یکتا آرزوی تندرستی، عزّت و دوام توفیقات همگان را مسألت دارم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست