پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۷۵
|
کد خبر: ۴۹۹۷
دکتر یعقوب محمدی‌فر، در پیامی، روز قدس را گرامی داشت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:
 
«بسم‌الله الرحمن‌الرحیم»

«وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» - نساء: ۱۴۱

«و خداوند تا ابد اجازه نداده است که کافران کمترین سلطه‌ای بر مؤمنان داشته باشند.»
 
نام‌گذاری آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس، یکی از تدبیر‌های جاودانۀ معمار پیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) است که این مناسبت مقدس و آسمانی، ریشه در تفکراتِ دوراندیشانه و آرمان‌گرایانۀ امام راحل (ره) دارد؛ این روز بزرگ تاریخی، نقشۀ روشن مسیری است که سرانجام به اتحاد و انسجام صف‌های مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام و خصوصاً رژیم مجعول صهیونیستی، منتهی خواهد شد.

روز جهانی قدس، روز قدرت‌نمایی مسلمانان جهان در مقابل استکبار جهانی و روز اتحاد، همدلی و وحدت جهان اسلام است. آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان، روزِ افشای سرشت و ذاتِ خبیثِ رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی است؛ حضور و ظهور حمایت‌های آحاد مسلمانان جهان در این روز بزرگ، همواره عامل تقویت روحیۀ امید و ایمان مردم فلسطین برای مبارزه با غاصبان قدس مقدس و نیز حفظ روحیۀ تسلیم‌ناپذیری تا فرارسیدن میعاد خداوند بر بازپس‌گیری قدس شریف خواهد بود. اینک که روز قدس امسال به سبب بیماری همه‌گیر کرونا، به‌گونه‌ای متفاوت و خاصّ برگزار خواهد شد، تردیدی نیست که همین تغییر و تفاوت در برگزاری بزرگداشت روز قدس، فرصتی ویژه و مغتنم خواهد بود تا همۀ سلطه‌گران جهان، خصوصاً صهیونیست‌های غاصب دریابند که روز قدس، روز پیوند قلب‌ها و اراده‌های استوار مسلمانان است و دوری موقتی جسم‌ها هیچ‌گونه خللی در وحدت کلمۀ آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.

اینجانب ضمن بزرگ‌داشت روز جهانی قدس؛ همۀ مردم ایران، به‌ویژه استادان، دانشجویان و کارکنان خدوم دانشگاه بوعلی‌سینا را به راه‌پیمایی بزرگ قلب‌ها و اندیشه‌ها و همدلی و همراهی با مردم فلسطین برای آزادی قدس شریف با چراغ راه قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب (مدّ ظله‌العالی) در این روز مقدس، دعوت می‌نمایم و از خداوند منّان، آزادی نخستین قبلۀ مسلمانان را مسألت می‌نمایم.
 
دکتر یعقوب محمدی‌فر
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
۲۴ رمضان ۱۴۴۲
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست