پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۲۴
|
کد خبر: ۵۰۳۳
دکتر علی خاکی صدیق گفت: امید است جامعه دانشگاهی در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند تا از مهرماه شاهد برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری باشیم. این موضوع از سوی وزارت علوم و از طریق ستاد ملی کرونا در حال پیگیری است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش بسنا، دکتر علی خاکی صدیق در بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران افزود: درحال حاضر در تمام نقاط کشور دانشگاه و موسسه آموزشی وجود دارد که این امر موجب شده تا در تمامی زمینه‌های تخصصی دانشجو تربیت شود.

وی ادامه داد: ایران در حوزه آموزش عالی خودکفا است و اکنون لازم است برای آموزش تقاضامحور برنامه ریزی انجام شود.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور به بلوغ لازم رسیده اند، به نحوی که اکنون صنایع به دانشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و دانشگاه‌ها برای آن‌ها دوره‌های تقاضا محور طراحی و برگزار می‌کنند.

خاکی صدیق توجه به حوزه فناوری و کارآفرینی را دیگر دستاورد آموزش عالی کشور عنوان کرد و گفت: راه اندازی مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در این راستا صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: حضور دانشگاه‌ها در نظام‌های رتبه بندی جهانی از دیگر دستاورد‌های آموزش عالی کشور به شمار می‌رود، به نحوی که اکنون جایگاه دانشگاه‌های کشور در این رتبه بندی‌ها بسیار ارتقا یافته است.

معاون آموزشی وزارت علوم درخصوص راه اندازی زیست بوم فناوری در کشور، گفت: این نوع فعالیت‌ها کشور را در برابر تحریم‌ها مقاوم کرده است.

خاکی صدیق اظهار داشت: بروز بیماری کرونا در کشور برای آموزش عالی یک آزمون سخت بود که خوشبختانه دانشگاه‌ها به خوبی از آن عبور کردند و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه دانشگاه‌ها هیچ گاه متوقف نشده است.

وی افزود: در گذشته برخی از دانشگاه‌ها به حوزه الکترونیکی وارد شده بودند، اما با شیوع بیماری کرونا از دستاورد‌های این دانشگاه‌ها استفاده شد و اکنون دانشگاه‌ها فعالیت‌های آموزشی خود را بر بستر مجازی پیگیری می‌کنند.

خاکی صدیق تاکید کرد: اکنون باید ارتقای کیفیت به عنوان توسعه آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از چندسال گذشته موضوع ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دستور کار قرار گرفت؛ در این روند واحد آموزشی حذف نخواهد شد بلکه موضوع تجمیع و ملحق شدن مورد توجه است.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: به روز رسانی سرفصل‌های درسی نیز در دستور کار وزارت علوم قرار دارد و تاکنون هزار برنامه درسی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و مابقی نیز ابلاغ خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه