پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۵۵۵
|
کد خبر: ۵۱۱۷
سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات تاریخ برگزاری، نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ‌های اعلام شده به شرح ذیل در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

تاریخ برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی مختلف:

هنر - صبح چهارشنبه ۹ تیر

علوم انسانی - صبح پنجشنبه ۱۰ تیر

علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی - صبح جمعه ۱۱ تیر

زبان‌های خارجی - صبح شنبه ۱۲ تیر

الف- نحوه و زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون

کارت‌های شرکت در آزمون همه متقاضیان به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ لغایت روز سه‌­شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع­ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت؛ لذا متقاضیان شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه نموده و با وارد نمودن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام ­خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند. متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه­های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود نیز اقدام نمایند. متقاضیان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار و ارائه آن الزامی است. متقاضیان درصورت مشاهده نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون، می‌بایستی "مطابق بند «ب» این اطلاعیه" به حوزه ­های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ (موجود در ذیل همین اطلاعیه) مراجعه نمایند.

یادآوری مهم: چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت­نام اقدام نمایند و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه ننمایند. این امکان برای متقاضیانی فراهم می­باشد که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند؛ لذا ضرورت دارد متقاضیانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

ب- محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان گروه­های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی بر مبنای شهرستان انتخابی آنان که در بند ۴۶ تقاضانامه ثبت نام، مشخص‌کرده‌اند به شرح جدول شماره ۱ و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره ۲ و ۳ این اطلاعیه می‌باشد.

ج- درصورت مشاهده مغایرت در مندرجات کارت شرکت در آزمون، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱-متقاضیان نظام سالی واحدی و ترمی واحدی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم (فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۸۴ به بعد) و یا پیش‌دانشگاهی (فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۹۱ به بعد) می‌باشند و همچنین متقاضیان نظام آموزشی جدید (نظام ۶، ۳، ۳) نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بند‌های ۱، ۳، ۴، ۷، ۱۳، ۱۶، ۱۷، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شامل نام و خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی، مغایرتی مشاهده نمودند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴/۰۴/۱۴۰۰ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.

۲-متقاضیانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی‌باشند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند‌های ۱، ۳، ۴، ۷، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۷ شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش‌دانشگاهی و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده نمودند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۲/۰۴/۱۴۰۰ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.

۳- چنانچه نسبت به اطلاعات مندرج در بند‌های الف، ب، ج و د به شرح ذیل معترض می‌باشید ضروری است برای بررسی موضوع صبح‌ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعد از ظهر‌ها از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ روز‌های اعلام شده طبق زمان بندی مندرج در جدول ذیل به نماینده سازمان سنجش مستقر درباجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ (ذیل همین اطلاعیه) مراجعه نمایید.

تاریخ مراجعه متقاضیان به باجه‌های رفع نقص با توجه به گروه آزمایشی

هنر - روز سه‌شنبه ۸ تیر

علوم انسانی - روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ تیر 

علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی - روز‌های چهار‌شنبه و پنجشنبه ۹ و ۱۰ تیر 

زبان‌های خارجی - پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ تیر

الف- مغایرت در بند‌های ۲، ۶، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ (جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت، بهیاری و نوع سوال انتخابی (مختص متقاضیان دارنده دیپلم علوم و معارف اسلامی)

ب- چنانچه شماره متقاضی شما چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می‌باشد.

ج- چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس بوده و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله اشتباه عکس، فاقد مهر، عدم وضوح و ... می‌باشد ضروری است در روز‌های اعلام شده با توجه به گروه آزمایشی خود شخصاً با همراه داشتن ۳ قطعه عکس ۴×۳ (در سال جاری تهیه شده باشد)، کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه بر اساس جدول شماره ۲ مندرج در ذیل همین اطلاعیه مراجعه نمایید. در غیر این صورت مطابق ضوابط با شما رفتار خواهد شد. در صورتی که در این خصوص کارت متقاضی دارای اشکال می‌باشد و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام ننماید مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.

د- برای آن دسته از متقاضیانی که یکی از بندهای ردیف ۲۹ (بند معلولیت) تقاضانامه ثبت نام را علامتگذاری نموده و پس از استعلام از سازمان بهزیستی معلولیت آنان مورد تایید قرار گرفته است در مقابل عنوان معلولیت در کارت شرکت در آزمون، نوع معلولیت و شدت آن درج شده است. چنانچه متقاضی یکی از بندهای مذکور را علامتگذاری نموده لیکن معلولیت ایشان مورد تایید قرار نگرفته است بند معلولیت وی حذف گردیده، لذا لازم است در یکی از روز‌های اعلام شده با توجه به گروه آزمایشی خود با همراه داشتن گواهی معلولیت مراتب را سریعاً به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص براساس جدول شماره ۲ اطلاع دهد تا قبل از برگزاری آزمون وضعیت وی مشخص گردد.

۴- چنانچه سهمیه درخواستی متقاضی غیر از سهمیه مناطق می‌باشد و در بند ۱۸ کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق درج گردیده است لازم است متقاضیان استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده متقاضی بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه حداکثر تا تاریخ ۱۲/۰۴/۱۴۰۰ منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه این سازمان مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح و تکمیل موارد اقدام نمایند تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آن‌ها اعمال گردد. در غیراینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد. ضمناً تأکید می­گردد متقاضیانی که سهمیه آنان مورد تایید قرار نگرفته است برای اطمینان بیشتر و بررسی وضعیت عدم تایید سهمیه خود (بعد از ویرایش) به ارگان‌های ذیربط نیز مراجعه نمایند. در غیر اینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.

۵- متقاضیان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته­‌های ذیل به منظور شرکت در آزمون عملی می­بایست نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی جدول ذیل (ردیف ۲ الی ۱۳) و منحصراً به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ همزمان با پرینت کارت تا روز شنبه ۱۲/۰۴/۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند. با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد متقاضیانی که اقدام به انتخاب یک مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی اقدام می‌نمایند، می­بایست نسبت به پرداخت مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار) ریال (معادل صدوپنجاه هزار تومان) بابت هزینه آزمون عملی به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، از تاریخ فوق با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی فوق‌الذکر اقدام نمایند. متقاضیان در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون عملی دو مجموعه از مجموعه­‌های گروه آزمایشی هنر می‌باشند می‌بایست نسبت به پرداخت مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ (سه میلیون) ریال (معادل سیصد هزار تومان) بصورت اینترنتی اقدام نمایند. عدم پرداخت هزینه آزمون رشته ­های تحصیلی عملی در تاریخ تعیین شده، به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود. آزمون عملی برای رشته‌های مندرج در جدول ذیل در مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون رشته‌های مندرج در جدول ذیل (بجز رشته علوم ورزشی) به اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه مورخ ۲۳/۰۴/۱۴۰۰ در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار می‌گیرد، مراجعه نمایند. متقاضیانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام نموده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر که در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ برگزاری می‌گردد، حاضر باشند.

۶- متقاضیان هریک از گروه­های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه­ مندی به رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی (ردیف ۱ جدول ذیل) می­بایست نسبت به انتخاب مورد مربوط منحصراً به صورت اینترنتی همزمان با پرینت کارت از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ تا روز شنبه مورخ ۱۲/۰۴/۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمایند و با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در این رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به صورت متمرکز با شرایط خاص صورت می­پذیرد، متقاضیانی که نسبت به انتخاب مورد مربوط اقدام نموده­اند می­بایست نسبت به پرداخت مبلغ ۷۰۰.۰۰۰ (هفتصد هزار) ریال (معادل هفتاد هزار تومان) به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شتاب اقدام نمایند. ضمناً متقاضیان برای اطلاع از روز‌های برگزاری آزمون عملی رشته مذکور (که در دهه دوم مرداد ماه خواهد بود) به اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می‌گردد، مراجعه نمایند. متقاضیانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام نموده و ثانیاً در جلسه آزمون یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که در روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۰ و ۱۱/۰۴/۱۴۰۰ برگزاری می‌گردد، حاضر باشند.

رشته ­های شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۰: 

علوم ورزشی - آموزش تربیت بدنی،
نقاشی (ارتباط تصویری)، آموزش ارتباط تصویری ـ گرافیک -هنر‌های تجسمی ـ طراحی پارچه و لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری ـ کارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، عکاسی.

۷- توضیحات لازم درخصوص نحوه اعلام علاقه­ مندی متقاضیان به رشته ­های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس­های دانشگاه فرهنگیان، در مرحله اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته (نیمه اول مرداد ماه) اعلام می‌شود.

۸- آن دسته از متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آن‌ها به روش با آزمون صورت می‌پذیرد، می‌بایست ضمن شرکت در آزمون، برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاعیه اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (نیمه اول مرداد ماه) مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه نمایند.

د- یادآوری‌های مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار الزامی است.

۲- شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح­ها راس ساعت ۸:۰۰ (هشت) آغاز می­گردد و درِ حوزه­­های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی) صبح بسته خواهد شد؛ لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن درِ حوزه­های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

۳- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته باشد.

۴- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند دارای تبعات زیر خواهد بود:

۱-۴- به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «هـ» آمده است، رفتار خواهد شد.

۲-۴- درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آن‌ها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

۳-۴- تأکید می‌شود همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۵- برای آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی هنر با گذاشتن علامت در ردیف ۴۰ تقاضانامه اعلام داشته‌اند، کارت شرکت در آزمون گروه هنر نیز جداگانه صادر گردیده است. این دسته از متقاضیان لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه هنر را نیز علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت دارند. به عبارت دیگر برای این قبیل متقاضیان دو کارت شرکت در آزمون صادر شده است که لازم است پرینت هر دو کارت شرکت در آزمون را از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نمایند.

۶- برای آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و هنر که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی نیز با گذاشتن علامت در ردیف ۴۱ تقاضانامه مشخص کرده‌اند، کارت شرکت در آزمون گروه زبانهای خارجی نیز صادر گردیده است. این دسته از متقاضیان لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی را نیز علاوه بر کارت گروه آزمایشی مربوط از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت دارند. به عبارت دیگر برای این قبیل از متقاضیان دو کارت شرکت در آزمون صادر شده است که لازم است پرینت هر دو کارت شرکت در آزمون را از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نمایند.

۷- برای آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در گروه‌های هنر و همچنین گروه زبانهای خارجی با علامتگذاری در ردیفهای ۴۰ و ۴۱ تقاضانامه مشخص کرده‌اند، سه کارت شرکت در آزمون (یک کارت مربوط به گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی و یا علوم انسانی و دو کارت دیگر به ترتیب برای گروه هنر و زبانهای خارجی) صادر شده است. این قبیل از متقاضیان باید پرینت هر سه کارت شرکت در آزمون را از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت دارند.

۸- متقاضیان نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ در گروه آزمایشی علوم انسانی که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی و متقاضیان نظام سالی واحدی/ترمی واحدی که عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی آنان علوم و معارف اسلامی (کد ۱۸) است با توجه به انتخاب نوع دفترچه سوالاتی که در بند ۳۸ تقاضانامه مشخص کرده‌اند، در جلسه آزمون به آن‌ها دفترچه عمومی و اختصاصی مورد درخواست تحویل خواهد شد.

۹- متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ با توجه به دارا بودن آخرین مدرک تحصیلی می‌بایست دارای یکی از شرایط باشند:

۱-۹- دانش آموز نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ (پایه دوازدهم) که تا پایان شهریور ماه (۳۱/۰۶/۱۴۰۰) موفق به اخذ دیپلم می‌شوند.

۲-۹- دارای گواهی‌نامه پیش دانشگاهی (به تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا ۳۱/۰۶/۱۴۰۰).

۳-۹- دارای دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه.

۴-۹- دارای مدرک کاردانی و یا بالاتر (به تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا ۳۱/۰۶/۱۴۰۰).

متقاضیانی که موفق به اخذ یکی از مدارک فوق تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ نشوند، در صورت شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان لغو خواهد شد.

تبصره: در صورت قبولی متقاضی در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها از نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آغاز می‌گردد به شرط دریافت مدارک تحصیلی فوق تا تاریخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۰، ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان در رشته قبولی بلامانع خواهد بود.

۱۰- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه­‌های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ­ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از تاریخ ۹/۴/۱۴۰۰ لغایت ۱۶/۴/۱۴۰۰ بصورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمائید.

ه‍- نکاتی مهم در خصوص دفترچه‌های سوال گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه و شخصی‌سازی آنها:

۱-۱۳- در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به هر متقاضی در گروه‌های آزمایشی یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات متقاضیان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج گردیده است.

۲-۱۳- متقاضیانی که معارف آن‌ها غیراسلام و یا زبان خارجی آنان غیرانگلیسی می‌باشد، باید سؤالات مربوط به اقلیت‌های دینی (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و یا روسی) را پاسخ دهند. سؤالات مربوط برای این دسته از متقاضیان با توجه به شماره داوطلبی آنان شخصی‌سازی شده و به صورت بسته‌های مجزا، در جلسه آزمون همراه با دفترچه سوالات عمومی به آن‌ها تحویل خواهد شد.

۳-۱۳- متقاضیان دارای گواهینامه دیپلم بهیاری که به حرفه بهیاری اشتغال دارند، لازم است علاوه بر پاسخگویی به سؤالات دفترچه شماره ۲، به ۵۰ سؤال درس بهیاری مندرج در دفترچه شماره ۳ (دفترچه بهیاری) پاسخ دهند.

۴-۱۳- متقاضیان در تمامی گروه‌های آزمایشی می‌بایست پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری نمایند.

و- دستورالعمل بهداشتی، فاصله ­گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

براساس، آخرین اطلاعات درباره راه­های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه ­های برگزاری آزمون، انتظار می­رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده ­های محترم خود، آن را رعایت کنید.

زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

از تردد بی­ مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.

در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.

برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

از تماس دست­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

درصورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید.

به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود با دقت گوش­کرده و به آن عمل کنید.

سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­شود نظیر صندلی­ها، دستگیره درب­­ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

ز- تکمیل فرم خوداظهاری:

۱- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آن‌ها از تاریخ ۲۴/۰۳/۱۴۰۰ بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز یکشنبه مورخ ۳۰/۰۳/۱۴۰۰ لغایت سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون سراسری) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آن‌ها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهر‌های محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

۲- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:

متقاضیان این آزمون لازم است از روز دو‌شنبه مورخ ۳۱ خرداد به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir (قسمت سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا) مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام نمایند. اطلاعات متقاضیان در سامانه مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

ح- مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری

ماده ۵ - تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف - ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی (حتی بصورت خاموش) و دستگاه‌های حافظه‌دار.

ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱ - ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲ - تبانی با متقاضیان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

۳ - ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی.

ج - استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.

د - کمک به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیرمجاز از آنها؛ و - هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح - خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آن‌ها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آن‌ها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶ - هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف - در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب - در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره - آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷ - در مورد مشمولان بند‌های (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸ - ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹ - رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰ - در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.

ماده ۱۱ - چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی می‌باشد.

ماده ۱۲ - هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آن‌ها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آن‌ها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) می‌باشد.

تبصره - در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العموم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ط - نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات

با نزدیک شدن به ایام برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ مشاهده می‌شود برخی از افراد و مؤسسات سودجود و کلاهبردار با انجام تبلیغات در فضا‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌نمایند. از متقاضیان درخواست می‌شود در نهایت هوشیاری و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شیادان، هرگونه خبر مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن‌های ۳۶۱۸۲۱۵۲-۰۲۶ و ۳۶۱۸۲۱۵۱-۰۲۶ و آدرس الکترونیکی hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبری اداره کل حراست سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمایند.

سازمان سنجش آموزش کشور هیچگونه فعالیتی در کانال‌های اطلاع‌رسانی (تلگرام، اینستاگرام و ...) ندارد و متقاضیان محترم جهت کسب اطلاعات لازم و دسترسی به اطلاعیه­های صادره می­توانند از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان، نشریه الکترونیکی پیک­سنجش و یا کانال‌های اطلاع­رسانی داخلی سروش، آی‌گپ، گپ، بله و ایتا به آدرس‌های مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند.‌ی - نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می­توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می­شود. متقاضیان می­توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سؤال یا سؤالات خود را از تاریخ سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ لغایت روز شنبه ۱۲/۰۴/۱۴۰۰ با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روز‌ها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

دریافت فایل جدول شماره ۱ - شهرستان و یا بخش محل اجرای آزمون متقاضیان شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در قالب PDF

دریافت فایل جداول شماره ۲ و ۳ - آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰ در قالب PDF
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش