پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۱۵
|
کد خبر: ۵۲۱۸
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور:

دانشجویان، اساتید، مدیران و کارکنان زمینه بروز ابراز ارادت به اخلاق و انسانیت را فراهم می‌کنند

حجت‌الاسلام سیدمهدی میراحمدی گفت: شما دانشجویان، اساتید، مدیران و کارکنان زمینه بروز ابراز ارادت به اخلاق و انسانیت را فراهم می‌کنید.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، در مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و سابق دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان گفت: اگر در نظام مادی آفرینش، موجودات را ۴ دسته شامل جمادات، نبادات، حیوانات و انسان بدانیم، اشرف موجودات انسان است؛ جسم انسان چیزی نیست که ارزش دارد و می‌توان گفت "تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت".

وی تبیین کرد: هر چیزی غیر از انسان برای انسان و انسان برای خدا است، اما این انسان باید تربیت شود؛ اگر شخصی روی آهن کار کند، آهنگر، اگر روی چوب کار کند، نجار و اگر روی گل کار کند و گل‌کار خواهد شد. اگر خداوند روی انسان کار کند، آن انسان پیغمبر خواهد شد.

معاون منابع انسانی نهاد رهبری تاکید کرد: صرف توانایی برای کار آخوندی کافی نیست؛ پیغمبران دانش و توانایی لازم را داشتند، اما کافی نبود. قرآن می‌گوید «مَا یَأْتِیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ و لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ.» حرص، تمایل شدید است. شما مانند یک معلم، استاد و یک روحانی باید اینطور کار کنید.

وی تشریح کرد: قرآن راجع به حضرت نوح این تعبیر را دارد که «إِنِّی دَعَوْتُ قَوْمِی لَیْلًا وَ نَهَارًا». کار آخوندی تنها به کلاس، دانشگاه و مسجد ختم نمی‌شود. اما وقتی هر روز حضرت نوح قوم خود را دعوت کرد، چه اتفاقی افتاد؟ «فَلَمْ یَزِدْهُمْ دُعَائِی إِلَّا فِرَارًا» یعنی هرچه بیشتر دعوت می‌کردم، آن‌ها برمی‌گشتند و علاوه بر آن «جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ وَاسْتَغْشَوْا ثِیَابَهُمْ» یعنی انگشتان خود را در گوش خود می‌گذاشتند و لباس‌هایشان را روی صورتشان می‌کشیدند تا نبینند.

میراحمدی یادآور شد: یکی از محیط‌های سخت برای کار تبلیغ، محیط دانشگاه است؛ اینکه از برادران من موفق می‌شوند این چنین ارتباط برقرار کنند و محبوب باشند، ارزشمند است و نشانه غرور دانشگاه‌ها و محیط‌های آکادمیک ما و همچنین نشانه بلوغ و فهم درست برادران روحانی ما از دانشگاه است؛ این ارتباط بسیار ارزشمند و به برکت انقلاب اسلامی و خون‌های ریخته‌شده است و خدا را بابت آن شاکریم.

وی عنوان کرد: به تعبیر شهریار به "خصال علم و ایمان، رسد آدمی به جایی، که فرشته رشکش آید، به خصال آدمیت"؛ اینکه کسی طلا باشد، ارزشی ندارد، اما اگر یک آدم، درست شود، ارزش دارد و بزرگوارانی که در نهاد‌ها کار می‌کنند، این مسوولیت بر دوش‌شان است.

حجت‌الاسلام میراحمدی افزود: من باید به شما دانشجویان، اساتید، مدیران و کارکنان تبریک بگویم که با این دوستان، ارتباط خوبی برقرار کردید؛ شما بودید که این زمینه را ایجاد کردید و ما طلبه‌ها دست شما را می‌بوسیم. در حقیقت شما هستید که زمینه بروز ابراز ارادت به اخلاق و انسانیت را فراهم می‌کنید و از این جهت ما خدا را شاکریم. انشاالله این همدلی و همکاری همچنان باقی بماند.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این مسیر، مسیر انسانیت است؛ ما هم در دانشگاه پخته می‌شویم، رشد می‌کنیم و ضعف‌های خود را برطرف می‌کنیم. من از جامعه دانشگاهی، مدیران، اساتید و دانشجویان تشکر می‌کنم که این زمینه فراهم شد.

وی ابراز کرد: به اختصار باید عرض کنم آقای عباسی تقریبا سالیان طولانی در اینجا حضور داشتند و انسان شایسته‌ای هستند. مهم نیست ما کجا هستیم. هرجا باشیم پای وظیفه و رسالت در میان است. وظیفه نهاد رهبری در دانشگاه دعوت به راه است. سه ابزار داریم؛ اولین ابزار رفتار حکیمانه است. دوم حکیمانه سخن گفتن است و ما باید موعظه حسنه داشته باشیم و سوم اینکه جدال و گفتگوی ما باید «بِالَّتی هِیَ أَحسَن» باشد.

خبرنگار: میرزایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست