پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۶۳
|
کد خبر: ۵۲۷۱
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۲۶۳۴ داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد، ۶۴۶۰ نفر زن و ۶۱۷۴ نفر مرد هستند و در ۶ گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی در ۱۳۳ کد رشته امتحانی در سطح استان و در شهر‌های همدان، ملایر و نهاوند به رقابت می‌پردازند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

دکتر سیدمهدی مسبوق نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۰ در ۱۳۳ کدرشته در صبح روز‌های چهارشنبه ششم، پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مرداد ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۲۶۳۴ داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد، ۶۴۶۰ نفر زن و ۶۱۷۴ نفر مرد هستند و در ۶ گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی در ۱۳۳ کد رشته امتحانی در سطح استان در شهر‌های همدان، ملایر و نهاوند به رقابت می‌پردازند.

مسبوق در ادامه تصریح کرد: ۹۱۳۵ داوطلب شهر همدان در ۴ حوزه امتحانی دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش در این آزمون شرکت می‌نمایند.

وی متذکر شد: لازم به ذکر است، کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی‌ارشد رشته‌های امتحانی گروه‌های آموزشی شش‌گانه از روز یکشنبه، سوم مردادماه ۱۴۰۰ بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjash.org قرار گرفته است.

وی گفت: باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد نیز برای رفع نقایص احتمالی مشخصات داوطلبان از صبح روز دوشنبه چهارم مرداد تا صبح روز جمعه هشتم مرداد ۱۴۰۰ در محل‌های مندرج در کارت آزمون فعال شده است.

وی تصریح کرد: شروع فرایند آزمون، ساعت ۸:۰۰ صبح می‌باشد؛ لذا داوطلبان لازم است که حداقل نیم ساعت قبل از شروع فرایند آزمون در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند. بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از تجمع در مقابل درب‌های ورودی تاکید می‌شود، همچنین از داوطلبان عزیز تقاضا می‌شود حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند و از ساعت ۶:۳۰ تا۷:۳۰ به حوزه‌های امتحانی مراجعه نمایند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: داوطلبان لازم است در هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه عکس‌دار یا کارت ملی معتبر به همراه داشته و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف، کتاب، یادداشت، جزوه و ... جدا خوداری نمایند.

مسبوق عنوان کرد: نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی‌ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات نیاز به ماشین حساب نمی‌باشد، لذا به داوطلبان تأکید می‌گردد با توجه به مطلب فوق، برای پاسخگویی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات رفتار خواهد شد.

وی افزود: در ضمن با توجه به شیوع بیماری کرونا، همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان محترم الزامی است. ضمن اینکه تمامی حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از جلسات آزمون بطور کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.


خبرنگار: میرزایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست