پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۵۷
|
کد خبر: ۵۲۸۴
طبق تحقیقات جدید، گذراندن اوقات با کودکان، کلید هوشمندسازی آن‌ها است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از spring، طبق تحقیقات جدید، گذراندن اوقات با کودکان، کلید هوشمندسازی آن‌ها است.

کودکانی که والدینشان اوقات با کیفیت بیشتری را با آن‌ها می‌گذرانند، در مدرسه بهتر عمل می‌کنند. در حالی که ژنتیک نیز تاثیر خود را می‌گذارد، حضور والدین برای کودک تأثیر قوی‌تری دارد. این مطالعه همچنین حاکی از آن است که حضور کنار کودک حتی از وضعیت اقتصادی و رفاه نیز مهم‌تر است.

پروفسور بروس وینبرگ، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: ژنتیک تنها عامل اصلی نیست که به کودکان کمک می‌کند تا از نظر تحصیلی موفق شوند. مقدار زمانی که والدین با فرزندان خود می‌گذرانند نیز مهم است.

با تحقیق درمورد بیش از یک میلیون کودک نتایج زیر بدست آمده است.
بیش از ۲۲۰۰۰ نفر پدر و مادر خود را قبل از ۱۸ سالگی از دست داده بودند و والدین ۷۷، ۰۰۰ نفر نیز طلاق گرفته بودند. آن‌ها این مسئله را با توانایی بچه‌ها در آزمون ورودی دانشگاه مقایسه کردند. محققان می‌خواستند بدانند از دست دادن والدین چه تاثیری در نتایج آزمون آن‌ها دارد.

نتایج نشان داد که سطح تحصیلات والدینی که فوت کرده اند، در موفقیت تحصیلی کودک اهمیت کمتری دارد. به عبارت دیگر، داشتن والدین باهوش اهمیت زیادی ندارد. مهم نحوه پرورش دادن کودک است. همچنین، کودکانی که مادران خود را از دست داده بودند، از نظر تحصیلی وضعیت بدتری داشتند.

پروفسور وینبرگ توضیح می‌دهد: از دست دادن مادر _که بیشتر از پدر با فرزندانش وقت می‌گذراند_ تأثیر بیشتری نسبت به از دست دادن پدر در مطالعه ما داشت.
برچسب ها: هوش کودکان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر