پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۷۹
|
کد خبر: ۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، جمعی از اساتید و نخبگان علمی و فرهنگی دانشگاه، به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون ابعاد علمی و مدیریتی دکتر محمدعلی زلفی‌گل پرداختند.

حجت‌الاسلام دکتر مصطفی رستمی عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه بوعلی‌سینا و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: دکتر محمدعلی زلفی‌گل، مدیری خلاق، پرتلاش، پرجنب‌وجوش و خستگی‌ناپذیر است.

دکتر حسن رحیمی‌روشن عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: محمدعلی زلفی‌گل در انتخابات گذشته رئیس ستاد استان همدان ابراهیم رئیسی بود که کمتر استادی در این سطح علمی انجام این‌گونه فعالیت را قبول می‌کرد، اما در این دوره او توانست شاخه‌های مختلف استانی ستاد را به خوبی مدیریت کرده و برنامه‌ریزی صحیحی انجام دهد.

وی افزود: اگر زلفی‌گل به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم از مجلس رای اعتماد بگیرد، بنده ایشان را به عنوان موتور محرکه انقلاب در وزارت علوم می‌دانم، چراکه در سال‌های گذشته درصد کمی از دانشگاه‌ها هماهنگ با آرمان‌های انقلاب بوده‌اند و دانشگاه باید زبان انقلاب باشد. همان‌طور که در دانشگاه‌های غربی تئوریزه کردن سیاست‌های کلان در دستور کار دانشگاه‌ها قرار دارد.

وی یادآور شد: دکتر زلفی‌گل در زمان تصدی‌شان به عنوان ریاست دانشگاه بوعلی‌سینا، کسانی را جذب می‌کردند که مستعد و معتقد به انقلاب هستند، بنابراین در راس قرار گرفتن ایشان موجب می‌شود تا این موضوع به تمام دانشگاه‌های کشور برسد.

رحیمی‌روشن اذعان کرد: از نمایندگان مجلس درخواست کردیم به ایشان رای اعتماد بدهند تا به پیشرفت آرمان‌های انقلاب در این چهار سال کمک بکنند چرا که دوست و دشمن به آن چشم دوخته است.

دکتر حسن سجادزاده عضو هیأت علمی گروه طراحی شهری دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: روحیه مردم‌داری دکتر زلفی‌گل ستودنی است و یکی از شخصیت‌های مهم و برجسته دانشگاهی و اجتماعی بوده و به لحاظ علمی در صدر دانشمندان علمی کشور و جهان به شمار می‌آید.

وی با اظهار اینکه مقالات و پژوهش‌های دکتر زلفی‌گل در سطح بین‌المللی حائز اهمیت و نمایه بالا است، اذعان کرد: سجایای اخلاقی و اجتماعی و همچنین شخصیت علمی او، نه تنها برای دانشگاهیان بلکه برای عموم مردم ملموس بوده و شخصیتی به دور از هرگونه حب و بغض و گرایش‌های خاص و شخصی را در برخورد با مسائل است.

سجادزاده تصریح کرد: دکتر زلفی‌گل در طول ریاست دانشگاه بوعلی‌سینا در حوزه اجرایی بسیار کارآمد بوده و با رویکرد توسعه پایدار نگاهی ویژه به مسایل دانشگاه و دانشجویان داشت.

وی با اشاره به اینکه پژوهش و تحقیقات به دور از جناح‌بندی سیاسی دانشگاه مورد تاکید دکتر زلفی‌گل است، ادامه داد: با حضور وی در وزارت علوم مدیریت فضای دانشگاه به سمت پژوهش سوق پیدا کرده و صنعت با دانشگاه ارتباطی قوی برقرار خواهد کرد.

دکتر سجادزاده با بیان اینکه در دوره ریاست زلفی‌گل تحولی عظیم در دانشگاه بوعلی‌سینا روی داد و تحصیلات تکمیلی در گرایش‌های مختلف مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری توسعه پیدا کرد، تصریح کرد: جذب اعضای علمی جوان و فعال در دوره ریاست دکتر زلفی‌گل اتفاق افتاد و توسعه مراکز پژوهشی و آزمایشگاهی و دانشکده‌های خاص از اقدامات وی در حوزه دانشگاهی بوده است.

وی عنوان کرد: تبدیل علم به ثروت از رویکردهای مهم دکتر زلفی‌گل بوده و تحقیقات و علوم کاربردی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای او به شمار می‌آید.

دکتر حسین رضوان عضو هیات علمی پیرادامپزشکی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: ما ایشان را در دانشگاه به عنوان مدیری جهادی و منشا تحول می‌شناسیم. در زمان مدیریت ایشان در دانشگاه بوعلی‌سینا، رشته‌های الهیات، معارف اسلامی، علوم سیاسی و نهج‌البلاغه راه‌اندازی و در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشجو جذب کرد که تاثیری مهمی بر مسیر پیشرفت دانشگاه گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: هیات رئیسه‌ای که در زمان ایشان بود از رزمندگان و برادران شهید تشکیل شده بودند که در آن زمان در کمتر دانشگاهی این مساله وجود داشت.

رضوان تاکید کرد: در آن سال‌ها در حوزه فرهنگی هم حمایت‌های خوبی از طرف ایشان صورت می‌گرفت، به طوری که حدود ۸۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد تومان در آن زمان بودجه فرهنگی دانشگاه بود.

دکتر موسی اعظمی عضو هیات علمی گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: دکتر زلفی‌گل از لحاظ علمی و پژوهشی نیاز به معرفی ندارند و چهره‌ای فرا ملی است. ایشان در گذشته و حال همواره به این معتقد هستند که دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل جدید پیش بروند تا بتوانند جامعه را متحول کنند، که خود تمام ویژگی‌های هیات علمی موفق و پژوهشگر برتر توانمند در سطح بین‌المللی را دارد.

وی اضافه کرد: دکتر زلفی‌گل ایده‌های بسیار خوبی دارند که اگر سکان‌دار وزارت علوم بشوند می‌توانند منشا تحولات بی‌نظیر و کم‌نظیر در توسعه علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و وزارت علوم باشند.

اعظمی همچنین بیان کرد: حضور ایشان در عرصه مدیریت دانشگاه بوعلی‌سینا بی‌نظیر بوده است، چرا که در زمان ایشان شاهد توسعه کمی و کیفی رشته‌ها، توسعه تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی بوده‌ایم و ایده‌های او در سطح ملی منشا تحولات خوبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زلفی‌گل فردی دلسوز، متعهد و انقلابی است؛ خودش را وقف جامعه و توسعه علمی کرده و با جدیت تمام به دنبال تحقق آرمان‌های علمی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. تمام تلاش ایشان در راستای پی‌ریزی دانشگاهی در شان انقلاب اسلامی بوده و در این بین از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است.

دکتر ابراهیم محمدی‌منش عضو هیأت علمی فیزیک دانشگاه ملایر گفت: دکتر زلفی‌گل فردی خوش‌نیت، خیرخواه و مثبت‌نگر نسبت به همه‌کس و همه‌چیز است، که این خصوصیت را همگان درک می‌کنند، اما این موضوع ایشان را از حقایق دور نمی‌کند.

مهدی سعیدی مسوول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: دکتر زلفی‌گل در زمان تصدی مسوولیت‌های خود، با تلاش و جدیت تا دیرهنگام با حضور در بین دانشجویان و فضاهای دانشجویی و نیز با حضور در جلسات مختلف، به دنبال رفع موانع پیش روی دانشگاه‌ها و حل مشکلات دانشجویان بود و ما به عنوان دانشجو مشاهده نکردیم که کارها و مطالبات دانشجویی را پشت گوش بیندازد و پیگیری نکند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست