پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۳۱
|
کد خبر: ۵۴۶۹
علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه زنگ آغاز سال تحصیلی سوم مهر با حضور رئیس‌جمهور به صدا در می‌آید گفت: مسیر بازگشایی حضوری مدارس طراحی و در فرایند تدریجی انجام می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از تسنیم، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سخنانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: به واسطه دوری دانش‌آموزان از محیط مدارس آسیب‌های جدی‌ای به آنها وارد شده است؛ از جمله اینکه شاهد کاهش کیفیت یادگیری، فقر آموزشی و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی هستیم.

وی افزود: محرومیت بیش از 1.5 میلیارد دانش‌آموز در دنیا از حضور در فضای مدارس، آسیب‌های جدی‌ای را ایجاد کرده است و همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که به سمت آغاز فعالیت مدارس بروند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در بیش از 100 کشور جهان آموزش حضوری آغاز شده است و 70 کشور دنیا برنامه‌های آموزشی خود را به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضوری ارائه می‌دهند و تعداد اندکی صرفاً آموزش مجازی دارند.

کاظمی ادامه داد: در ایران زمینه حضور تدریجی و کم‌دغدغه دانش‌آموزان را فراهم می‌کنیم که در دو روز آینده این برنامه به مدارس ابلاغ خواهد شد.

وی متذکر شد: زنگ سال تحصیلی با حضور رئیس‌جمهور در روز پنجشنبه اول یا روز شنبه سوم مهر به صدا در می‌آید و مسیر بازگشایی حضوری مدارس طراحی شده و در فرایند تدریجی اجرا می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش