پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۲۱
|
کد خبر: ۵۶۰۸
معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز اجرای کشوری طرح مدیریت هوشمند کرونا تا دو هفته آینده خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر کمال حیدری درباره سامانه هوشمند مدیریت کرونا، گفت: قرار است در این سامانه که وزارت کشور زحمت آن را کشیده است، وزارت بهداشت اطلاعات بیماران و نتایج آزمایشگاه‌ها را بارگذاری کند و اطلاعات آن توسط دستگاه‌های خصوصی و دولتی قابل بهره‌برداری باشد تا افرادی که واکسن کرونا نزدند و یا بیمار هستند، شناسایی شوند تا هوشمندانه جلوی تردد مبتلایان به کرونا و واکسن نزده‌ها را بگیریم.

وی افزود: اطلاعات ذکر شده توسط معاونت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال بارگذاری بر سامانه مذکور است و فعلا در ۳ شهرستان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان در حال اجرای پایلوت این طرح هستیم تا با نواقص احتمالی و کاستی‌های آن آشنا شویم که بتوانیم این مشکلات را ظرف دو هفته آتی که قرار است این طرح را در سطح کشور اجرایی کنیم، برطرف نماییم.

او تاکید کرد: نتایج در حال وصول است و به دنبال پیدا کردن و رفع مشکلات هستیم. با افزایش مشارکت مردم در خوداظهاری ابتلا به کرونا می‌توانیم سلامت تردد در اماکن تجمعی را مدیریت کنیم تا هم فعالیت‌های اجتماعی برقرار باشد و هم از ورود افراد بیمار به تجمعات و اماکن عمومی جلوگیری شود.

حیدری تاکید کرد: سامانه هوشمند مدیریت کرونا بیشتر معطوف به اصناف، خرید بلیط سفر و... است.

وی درباره بازگشایی مدارس نیز به ایسنا گفت: در بحث بازگشایی مدارس شرط اول واکسیناسیون کادر مدرسه و اولیا است. مدارس می‌توانند برای کسب اطلاعات از سامانه سلامت و سامانه ماسک استفاده کنند تا ببینند مخاطب یا اولیای دانش آموز واکسن دریافت کرده‌اند یا خیر که این زیرساخت اکنون فراهم است.

انتهای پیام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی