پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۵۰۱
|
کد خبر: ۵۶۰۹
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

۷ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۱ استخدام می‌شوند

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۷ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۱ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰
به گزارش بسنا، جزئیات جدید استخدام معلمان توسط علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.
 
استخدام معلمان کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پروش حل می‌کند. استخدام معلمان شامل کلیه معلمان حق التدریس، معلمان مدارس زیر نرم، نیرو‌های دارای شناسه نیروی انسانی (کد پرسنلی) و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش دبستانی غیردولتی، نیرو‌های خرید خدمات (برون سپار در هنرستان‌ها) آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و نیرو‌های خرید خدمات آموزشی است.

علیرضا کاظمی درباره کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی همواره یکی از بزرگ‌ترین مشکلات وزارت آموزش و پرورش بوده به طوری که تمام وزرای سابق با آن مواجه بوده اند.

وی افزود: همچنین هر ساله در آموزش و پرورش با بازنشستگی نیرو‌های فعال مواجه هستیم که این موضوع از طرف دیگر به کمبود نیروی انسانی فشار وارد می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیگر مشکلات وزارتخانه متبوع خود بیان کرد: تراکم دانش آموز نسبت به معلم، فضای کافی برای آموزش و منابع مالی از دیگر مباحث وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود، اما تامین نیروی انسانی جزو مهم‌ترین اولویت‌های وزارتخانه است.

کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین برنامه اجرایی وزارت خانه این است که تا مهر ماه سال آینده ۷ هزار نیروی انسانی جدید را خارج از روال عادی به سیستم آموزش و پرورش کشور تزریق کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی