پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۶۷
|
کد خبر: ۵۷۵۳
کتاب «فتنه تغلّب»، در سالگرد حماسه مردمی ۹دی، به چاپ شانزدهم رسید.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۹ دی ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، فتنه‌ ۸۸ یک رخداد دوران‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت. از این رو دست یافتن به جزئیات بیشتر یا مرور تجربه‌های آن به شکل مستند و روایی، برای غنی‌سازی تحلیل‌ها نیز اهمیت فراوان دارد. از سوی دیگر، مسائل مربوط به فتنه‌ ۸۸ در ذهن برخی اقشار و لایه‌های اجتماعی رسوب کرده و همچنان زنده است که باید به آن پاسخ داده شود؛ ضمن آنکه نسل‌های جوان‌تر بدون آنکه خود با بلوغ سیاسی در آن تجربه حضور داشته باشند، تحت هجوم القائات دشمنان دراین‌باره هستند. در چنین شرایطی است که هر چندوقت یک‌بار رهبر معظم انقلاب براساس اقتضاء به موضوع فتنه‌ ۸۸ می‌پردازند و اجازه نمی‌دهند به‌کلی فراموش شود یا جای شاکی و متهم در رابطه با این امر، عوض شود.

اکنون با گذشت بیش از یک دهه از برگزاری حماسه‌ ۴۰ میلیونی انتخابات دوره‌ دهم ریاست جمهوری و رخدادهایی که به علت ایستادگی در برابر نتیجه‌ آراء و روندهای قانونی، کام مردم را تلخ کرد، انتشارات مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، کتاب «فتنه تغلّب» را که به روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه‌ ۸۸ اختصاص دارد، برای شانزدهمین بار تجدید چاپ کرده است. این کتاب شامل روایت‌هایی است از بیانات و اقدامات رهبر انقلاب در جریان فتنه‌ ۸۸ که می‌تواند لایه‌هایی تازه از واقعیت را نمایان کرده و رسوبات ابهام و تردید دراین‌باره را از ذهن‌ها بزداید.

«فتنه تغلّب» شامل برخی سخنان منتشرنشده‌ رهبر انقلاب است؛ از جمله در طلیعه‌ کتاب که دیدگاهی کلان به موقعیت نظام اسلامی در برابر نظام سلطه عرضه می‌کند. همچنین روایت‌هایی از برخی سخنان و کنش‌های ایشان را در بر می‌گیرد که دیگران آن‌ها را بیان نموده‌اند؛ از جمله حجت‌الاسلام حمید پارسانیا شرحی از جلسه‌ صمیمانه و گفت‌وگوهای صریح تعدادی از فضلای حوزه‌ی علمیه با رهبر انقلاب در اواخر تیرماه ۸۸ را ارائه نموده است.

برای مشاهده ویدئو-بُرِشی از روایت‌های رهبر انقلاب درباره فتنه ۸۸، که گزیده‌ای از کتاب «فتنه تغلّب» است، کلیک کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر