پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۵۴۶
|
کد خبر: ۵۸۲۷
دکتر علی هاشمی از دانشمندان انرژی هسته‌ای و دانش آموخته دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشگاه بوعلی‌سینا به لقاءالله پیوست.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
دکتر علی هاشمی از دانشمندان انرژی هسته‌ای و دانش آموخته دانشگاه بوعلی‌سینا به لقاءالله پیوست
 
به گزارش بسنا، دکتر علی هاشمی از دانشمندان گمنام انرژی هسته‌ای، چند روز پیش بر اثر خونریزی داخلی ریه درگذشت.

وی متولد ۲۴ مرداد ۱۳۶۵ در شهرستان کبودراهنگ و یکی از نخبگان علمی و جزء دانشمندان برتر هسته‌ای کشور بود. وی از دانشمندان مشغول به کار در آب سنگین اراک بود و بار‌ها مقاله‌های علمی ایشان برای اهل فن و انرژی هسته‌ای جزء بالاترین درجات علمی بوده و پروفسور زلفی‌گل از مقالات ایشان بسیار یاد می‌کردند.

وی فارغ التحصیل رشته شیمی از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی بوده و کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را از دانشگاه بوعلی‌سینا با رتبه عالی در دفاع پایان نامه بود.

از خدمات او می‌توان به مشارکت و همکاری در طراحی و ساخت دستگاه تمام ایرانی تولید نانو ذرات فولرن با کاربرد‌های مختلف صنعتی و دارویی و همچنین همکاری در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و دانش بنیان در حوزه سنتز و ساخت نانو ذرات در قالب شرکت‌های مستقر در مرکز رشد اشاره کرد.
 
علی هاشمی یک انسان سلیم‌النفس بود
 
در همین رابطه، دکتر مهدی بیات یکی از اساتید دکتر علی هاشمی در دانشگاه بوعلی‌سینا درباره خصوصیات اخلاقی این دانشمند هسته‌ای گفت: علی پسر صبور و مودب و از لحاظ علمی بسیار توانمند بود.

بیات ادامه داد: دکتر هاشمی یک انسان سلیم‌النفس بود و می‌توان گفت که در دوره دانشجویی که در خدمت وی بودیم انسانی بود با پشتکار بسیار قوی و به کار‌های علمی و پژوهشی بسیار علاقه داشت و کارهایش را بسیار با دقت انجام می‌داد و اگر کار مشترکی با هم انجام می‌دادیم بسیار پیگیر بود.

بیات افزود: علی می‌توانست آینده بسیار خوبی داشته باشد و باعث پیشرفت و تعالی کشور شود، اما متاسفانه بسیار زود او را از دست دادیم.
 
دکتر هاشمی را به عنوان استاد خود می‌دانستم

دکتر صابونچی یکی دیگر از اساتید دکتر هاشمی در دانشگاه بوعلی‌سینا نیز اظهار کرد: علی هاشمی دانشجوی دکترای بنده بود و می‌توانم بگویم شخصی بسیار برازنده و مورد اعتماد بود و تمام دانشجویان گروهم از او تعریف می‌کردند چرا که در کار‌های آزمایشگاهی به همه دانشجویان کمک می‌کرد و به کسی نه نمی‌گفت.

وی ادامه داد: دکتر هاشمی با حدود ۱۸ مقاله علمی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر تعداد مقالات او باید به ۲۳ یا ۲۴ مورد رسیده باشد و ما تا کنون چنین موردی نداشته‌ایم که شخصی با این تعداد مقاله از دانشگاه بوعلی‌سینا فارغ‌التحصیل شده باشد.

صابونچی افزود: ما بسیار اصرار داشتیم که او را در دانشگاه نگه داریم و من با اعتبار ویژه‌ای که داشتم توانستم او را برای ۶ الی ۷ ماه در دانشگاه نگه دارم، اما باید برای خدمت سربازی می‌رفت و البته در دوره خدمت سربازی نیز مسئول یک آزمایشگاه بود که در آنجا نیز خوش درخشید.

وی اظهار کرد: علی انسان بسیار متدین و مورد اطمینانی بود و هر چه از او بگویم کم گفته‌ام.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست