پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۳۹
|
کد خبر: ۵۹۳
رئیس دانشکده کشاورزی در جلسه مشترک با شرکت آبفا تأکید کرد؛

باید عملکردمان را هدفمند کنیم

دکتر حمید بلالی در نشست مشترک با مدیران شرکت آبفای همدان تأکید کرد: اگر می‌خواهیم به مسأله آب پاسخ دهیم، باید عملکردمان را هدفمند کنیم.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، صبح روز یکشنبه 16 اردیبهشت، جلسه مشترکی بین مدیران شرکت آب و فاضلاب استان همدان و اعضای هیأت رئیسه دانشکده کشاورزی در سالن جلسات این دانشکده و با حضور اساتید گروه علوم و مهندسی آب برگزار شد.

در این نشست، دکتر بلالی اظهار کرد: موضوعات زیادی در حوزه مدیریت عرضه و تقاضا مطرح است ولی در حال حاضر دنیا به سمت مدیریت تقاضا می رود. بنابراین کنترل تقاضا موضوع بسیارمهمی است.

وی افزود: مبنای کار ما توسعه فرهنگی است و اگر نتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم و فقط به توسعه فنی بپردازیم، مؤثر نخواهد بود، البته در این دانشکده در همه حوزه ها اعم از مباحث اجتماعی، فرهنگی و مسائل مختلف علمی، پتانسیل بسیار بالایی وجود دارد.

دکتر بلالی بیان کرد: در حال حاضر در دانشکده کشاورزی، در مقطع دکتری ۳۰۰ دانشجو، در مقطع کارشناسی ارشد بیش از ۷۰۰ دانشجو و مابقی دانشجویان در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می‌باشند؛ بنابراین ما می توانیم از بخش دانشجویی نیز برای مشارکت علمی با شرکت آبفا استفاده کنیم.

رئیس دانشکده کشاورزی مطرح کرد: راهکارهایی که در حوزه حل مشکلات آب کشاورزی وجود دارد، واضح و شفاف است و مساله ای که مبرهن است، این که ما در حوزه اجرا مشکل داریم؛ مسؤولین اجرایی در این حوزه باید مطالبه کنند، به دنبال راهکارهای مشخص بروند و وارد بحث اجرا در حوزه آب کشاورزی و شرب بشوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به مسأله آب پاسخ دهیم باید عملکردمان را هدفمند کنیم، اگر موضوعی در حوزه های مورد بحث آب به ما اطلاع داده شود، قطعاً پیگیری خواهد شد و همچنین اگر طرح پژوهشی به این دانشکده ارجاع داده شود، گروه علمی برای پیشبرد آن طرح پژوهشی مشخص می شود و پاسخگوی اینگونه ماسئل خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه، تصمیم بر آن شد که موضوعات قابل بررسی و پژوهش از سوی شرکت آب و فاضلاب استان همدان به مسؤولین دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا ارجاع داده شوند و هماهنگی و پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.

در این نشست همچنین جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی گروه علوم و مهندسی آب نیز در این راستا نکاتی از جمله آب های زیرزمینی، اقتصاد کشاورزی، معرفی گرایش ها در گروه علوم و مهندسی آب و آینده نگری مصرف‌کنندگان را مطرح کردند.

خبرنگار: معمتمد

عکس: زند


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی