پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۸۰
|
کد خبر: ۵۹۷۹
مقاله دکتر رضا طاهرخانی عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا در مجله بین‌المللی Foreign Language Annals چاپ شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، مقالۀ دکتر رضا طاهرخانی عضو هیأت علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه بوعلی‌سینا و رضا مرادی دانشجوی دکتری زبان‌شناسی این دانشگاه، با عنوان The relationships among self-regulation, emotional intelligence, willingness to communicate, and reading comprehension of Persian foreign language learners: Structural equation modeling در مجله Foreign Language Annals که از معتبرترین مجلات بین‌المللی در زمینۀ آموزش زبان دوم/خارجی می‌باشد و در آمریکا منتشر می‌شود، چاپ شد.

این مجله دارای نمایۀ JCR (Journal Citation Reports) Q1 و ضریب تأثیر 2.067 در سال 2020 و H index 49 می‌باشد و از معدود مجلات معتبر بین‌المللی است که بر یادگیری و تدریس زبان‌های دوم/خارجی علاوه بر زبان انگلیسی تمرکز دارد.

محققان در این مقاله برای اولین بار در این گستره نقش تفاوت‌های فردی بر مهارت خواندن و درک مطلبِ فارسی‌آموزان خارجی که در ایران مشغول تحصیل هستند را مورد بررسی قرار داده‌اند.

از ویژگی‌های این مقاله گستردگی افراد شرکت‌کننده در این تحقیق می‌باشد. در همین راستا، ۱۴۱ دانشجوی خارجی از ۲۸ کشور مختلف جهان که در ۱۲ دانشگاه در سراسر ایران مشغول به تحصیل بودند، در این تحقیق شرکت داشتند.

با توجه به گسترش روزافزون دانشجویان خارجی در ایران (بنا به دلایلی چون: سطح بالای علمی ایران، گردشگری، آشنایی با فرهنگ جدید، هزینه‌های کمتر در مقایسه با دیگر کشورها، و غیره)، نتایج این تحقیق می‌تواند برای افراد مختلف در زمینه یادگیری زبان خارجی مفید باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری