پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۹۴
|
کد خبر: ۶۱۳۶
نشست هم‌اندیشی با عنوان بانکداری اسلامی و چالش‌های اجرایی آن در نظام بانکداری ایران، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این دانشگاه برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، نشست هم‌اندیشی با عنوان بانکداری اسلامی و چالش‌های اجرایی آن در نظام بانکداری ایران در دانشگاه بوعلی‌سینا، با حضور آیت‌الله شعبانی‌موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و جمعی از مسئولان و اساتید این دانشگاه و به همت انجمن علمی دانشجویی اقتصاد، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله شعبانی‌موثقی امام جمعه همدان و دکتر داوود جعفری‌سرشت عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه بوعلی‌سینا به ابعاد مختلف بحث ربا در بانکداری و تفصیل بانکداری ربوی پرداختند؛ همچنین ایشان بیان کردند که بانکداری اسلامی فراتر و گسترده‌تر از بانکداری غیرربوی است و وظایف و ابعاد زیادی را برای آن برشمردند.

امام جمعه استان همدان در پاسخ به سوال مطرح شده در خصوص نقش و مسئولیت نظام بانکی در پشتیبانی از تولید پاسخ داد: بانک‌های ما نباید به بنگاه‌داری مشغول شوند و باید چرخه تولید و اقتصاد کشور رو رونق ببخشند.

خبرنگار: زهرا بیات

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه