پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۹۰
|
کد خبر: ۶۲۰۴
سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: در عصر حاضر اگر همانند گذشته مردم، کشور و دولت را همراهی کنند، موفق خواهیم بود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، دکتر رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا، در نشست حلقه صالحین که با کارکنان این دانشگاه دیدار کرد، با اشاره به فرموده معصوم (ع) اظهار کرد: اگر بدانیم کجا قرار داریم و وظیفه ما چیست، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: کشور ما در حال حاضر، در شرایطی قرار دارد که شاید تا به حال در آن نبوده است؛ این، فرصتی است که اگر از آن استفاده کنیم، بهره برده‌ایم و اگر نتوانیم، از دست خواهد رفت.

دکتر رضوان افزود: مشابه این فرصت در طول تاریخ هم برای کشور پیش آمده، اما مردم نتوانسته‌اند از خیلی از آن فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: جنس حکومت اسلامی دینی است و شیشه عمری دارد؛ این مهم را هم ما می‌دانیم و هم دشمنان، که اگر این شیشه عمر بشکند، برای کشور خطرآفرین خواهد بود و اتفاقا دشمنان هم به دنبال تحقق آن هستند، اما تا‌ به‌حال به خاطر حضور مردم و درایت حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، این شیشه عمر از گزند دشمنان و بیگانگان در امان مانده است.

حسین رضوان تصریح کرد: این مساله در دوران طلایی حضور پیامبر اسلام و صدور اسلام به اقصی‌نقاط جهان نیز با حضور و کمک مردم محقق شده و قانون آن همچنان جاری است.

وی اضافه کرد: در عصر حاضر هم اگر مردم، کشور و دولت را همراهی کنند، موفق خواهیم بود، ولی اگر نشود، شرایطی شبیه به دوران امام حسن (ع) تکرار خواهد شد؛ ولی به حمد خدا در دوران ۴۴ ساله انقلاب اسلامی مردم پای کار کشور بوده و نگذاشتند کاستی‌ها و اختلافات باعث دست‌درازی بیگانگان به کشور شود.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا اذعان داشت: هرکسب در جای خود مسوولیت دارد و باید به اندازه خود، خود را در حل مسائل سهیم بداند؛ در سال گذشته مجموعه مدیران دانشگاه کمک کردند و توانستیم برخی از مشکلات را حل کنیم و کار را جلو ببریم.

وی در پایان تبیین کرد: در دوره جاری با یک‌سری قوانین و مصوبات اجرانشده مواجه هستیم که به بخش‌های مختلف برمی‌گردد، اما از ماه‌های پایانی سال گذشته بنا را بر اصلاح رویه‌های غلط و نیز اجرای مصوباتی گذاشتیم که اقشار مختلف دانشگاهیان از آن‌ها منتفع شوند و گامی در جهت اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی برداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست