پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۹۲
|
کد خبر: ۶۲۴
حجت‌الاسلام رستمی در گرامیداشت مرحوم شیخ کمال الدین رازینی(ره)؛

وجود عالِم، وجودی پربرکت و رفتنش خسارت است

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، در آئین گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین رازینی، اظهار کرد: در جای جای زندگی مرحوم رازینی تربیت همراه با عمل دیده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین رازینی، اظهار کرد: ایشان شخصیتی بود که با وجود فرصت‌های فراوان برای سپری کردن مراتب علمی و اقامت در حوزه علمیه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به وجود مسؤولیت‌های بسیار، شغل معلمی و حضور در دانشگاه را برگزید.

وی با بیان اینکه مرحوم رازینی در برخورد با دوستان به ‌راحتی کنار آنها قرار می‌گرفت و دعوت آنها را می‌پذیرفت، افزود: حتی افرادی را که از نظر فکری و اندیشه با ایشان متفاوت بودند در جلسات خود می‌پذیرفت زیرا برای ایشان باند و گروه خاصی مطرح نبود.

دکتر رستمی با اشاره به اینکه مرحوم رازینی به ‌دلیل تواضع و فروتنی اشتباهات خود را می‌پذیرفت و با وجود اینکه مخالف برخی جریانات سیاسی بود اما هیچ‌گاه کسی را نکوهش نمی‌کرد، گفت: ایشان به دو زبان فارسی و عربی با تسلط کافی شعر می‌سرود که با مرور بر اشعار ایشان علاوه بر مباحث سیاسی، متوجه وجود اشعار موعظه‌ای و نصیحتی نیز می‌شویم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با ابراز اینکه آزادگی و حریت حجت‌الاسلام رازینی ایشان را شاخص کرده بود، اظهار داشت: ایشان در علوم مختلفی از جمله فلسفه، ادبیات و فقه مهارت فراوانی داشت اما با این حال افتاده‌حال بود و نقدها را می‌شنید.

حجت‌الاسلام رستمی، با بیان اینکه وجود عالم وجودی پربرکت و رفتنش خسارت است، گفت: در جای جای زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین رازینی تربیت همراه با عمل دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا به واسطه حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین رازینی یکی از نهادهای فاخر در کشور است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست