پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۲۶
|
کد خبر: ۶۵۲۷
دکتر حسین رضوان گفت: مهم‌ترین موتور محرک پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای عالمان و دانشمندان آن جامعه هستند که عمدتا از دانشگاه بیرون می‌آیند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم معارفه دانشجویان کاردانی و کارشناسی جدیدالورود سال ۱۴۰۱ دانشگاه که در سالن همایش‌های سرو برگزار شد، گفت: دانشگاه بوعلی‌سینا یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور و یک دانشگاه صاحب نام است.

وی خاطرنشان کرد: شما به مرحله جدیدی از کسب دانش وارد شده‌اید که مرحله‌ای از بالندگی، ارتقاء و ایجاد انگیزه و توانایی در شما بوده و منجر به این می‌شود که فرد پرثمری برای کشور ایران باشید.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: جامعه به دانشگاهیان به عنوان قشری فرهیخته و توانمند نگاه می‌کند و امید دارد که کمک کنیم آینده بهتری در جامعه شکل بگیرد.

وی گفت: وقتی از کشورهای پیشرفته یاد می‌کنیم، می‌بینیم که هیچ کسی از خارج از کشورها نیامده و باعث پیشرفت آنان شود؛ این قاعده کلی دنیا است و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

حسین رضوان بیان داشت: اگر کشوری پیشرفت کرده، مردم آن کشور با اتکاء به توانایی‌های خود باعث پیشرفت شده‌اند. اگر کشور ما هم قرار است پیشرفت کند، این ملت ایران هستند که باید براساس اتکاء به توانمندی‌های خود باعث پیشرفت کشور شوند.

وی افزود: پیشرفت هر جامعه توسط افراد دانای آن کشور انجام شده است؛ افراد باسواد و توانمند و دانشمند باعث پیشرفت شده‌اند. اگر پیشرفتی حاصل شده، توسط عالمان آن کشور انجام شده و اینجاست که نقش دانشگاه مشخص می‌شود.

دکتر رضوان تاکید کرد: در راهی وارد شده‌ایم که انتهای آن باید منتهی به پیشرفت کشور شود؛ مهم‌ترین موتور محرک پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای عالمان و دانشمندان آن جامعه هستند که عمدتا از دانشگاه بیرون می‌آیند.

وی بیان داشت: دانشگاه تمام توان خود را از جامعه می‌گیرد و جامعه تمام توان خود را به کار می‌گیرد که دانشگاه‌هایی در خود شکل بدهد تا نهایتا باعث توسعه و پیشرفت جامعه شود.

رئیس دانشگاه همچنین عنوان کرد: اگر جامعه ظرفیت و دانشگاهی را ایجاد می‌کند، ما هرچقدر که تحصیل می‌کنیم، مدیون‌تر به جامعه می‌شویم‌؛ چون جامعه ما را حمایت کرده که به این‌جا رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: وقتی فارغ‌التحصیل می‌شویم، طلب‌کار جامعه نیستیم بلکه بدهکار جامعه هستیم و وظیفه داریم باعث توسعه کشور و جامعه شویم.

دکتر رضوان تصریح کرد: نسل پدران شما در مقطعی به این نتیجه رسیدند که جامعه نمی‌تواند با آن روند جلو برود؛ قبل از انقلاب کشوری داشتیم که در هیچ حوزه‌ای هیچ تناسبی با پیشرفت نداشت و یک ویرانه‌ بود. امید به زندگی در ایران حدود ۳۸ سال و دیدن یک‌ پزشک متخصص در همدان آرزو بود.

وی تبیین کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا در روزهای اول انقلاب رشته‌های محدودی داشت، اما اکنون شما در دانشگاهی شروع به تحصیل کرده‌اید که بیش از ۵۴ رشته کارشناسی، بیش از ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و بیش از ۸۲ رشته دکتری دارد و یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است. این شرایط را نسل قبل از شما ایجاد کردند.

دکتر رضوان ابراز کرد: در آینده وقتی شما به سن ما می‌رسید و مسوولیت‌های ما را بر عهده می‌گیرید، دانشگاه بوعلی‌سینا به‌خاطر توانمندی‌ها، وظیفه‌شناسی و احساس مسوولیتی که در شما وجود دارد جزو برترین‌های دنیا خواهد بود.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست