پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۰۰
|
کد خبر: ۶۷۴۳
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتشار کتاب معرفی اعضای هیأت علمی برتر در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۱

کتاب معرفی اعضای هیأت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت منتشر شد

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، روند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بسیار قابل توجه بوده است. خوشبختانه در این مسیردانشگاه‌ها به تدریج علاوه بر وظیفه آموزش و تربیت نیروی متخصص، مباحث پژوهش و نوآوری را نیز توسعه داده‌اند. در حال حاضر نیز، با توجه به نیاز‌ها و مسائل کشور، ضروری است دانشگاه‌ها به صورت گسترده‌تر در پاسخ‌گویی به نیاز‌های کشور نقش ایفا کنند. مسلما این هدف مستلزم روش‌ها و الگو‌های جدید بوده و باید بتوان این هدف را به درستی معرفی و با روش‌های تشویقی مناسب به اجرا گذاشت.

دکتر پیمان صالحی در این خصوص اظهار داشت: به منظور شناسایی، تشویق و حمایت از فعالیت اثربخش اعضای هیات علمی، معیار‌هایی از جمله مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای، اجرای قرارداد‌های تقاضامحور، ارائه دستاورد‌های کاربردی و موثر در رفع مشکلات کشور و همکاری با نهاد‌ها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارآیی مورد بررسی قرار گرفت و ۱۴۱ عضو هیات علمی از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به عنوان اعضای هیات علمی برتر معرفی شدند.

وی افزود: در این راستا جهت مستندسازی سوابق و دستاورد‌های مهم این اعضای هیات علمی کتابی با عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است.

کتاب اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت از طریق بخش کتاب‌ها و گزارش‌ها در سامانه ساجد قابل مشاهده و  دانلود است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری