پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۱۵
|
کد خبر: ۶۷۸۹
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش جزئیات برگزاری مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه بوعلی‌سینا را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

دکتر سیدمهدی مسبوق نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با خبرنگار بسنا اظهار داشت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۵ گروه آموزشی هنر، علوم انسانی و ریاضی و فنی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی در در روز‌های، پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی و به مدت دو روز همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

وی ضمن اعلام این مطلب افزود: در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان همدان تعداد ۱۹۸۸۶ داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد، حدود ۵۶ درصد زن و ۴۴ درصد مرد هستند که در سطح استان در ۱۳ حوزه امتحانی شامل دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه آزاد اسلامی همدان، دانشگاه پیام نور مرکز همدان، بهار، اسدآباد، رزن، کبودر آهنگ، دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان، دانشگاه ملایر، مجتمع آموزش عالی نهاوند، آموزش و پرورش شهرستان‌های درگزین، خزل و فامنین به رقابت می‌پردازند.

مسبوق در ادامه تصریح کرد: از این تعداد ۶۴۳۶ نفر در ۶ دانشکده دانشگاه بوعلی سینا در این آزمون شرکت می‌کنند؛ که بیشترین تعداد داوطلبان استان متعلق به گروه تجربی (۴۵ درصد) و سپس به ترتیب علوم انسانی (۴۰ درصد) علوم ریاضی و فنی (۱۰ درصد) و زبان خارجی و هنر می‌باشد. در ضمن امسال برای اولین بار آزمون سراسری در دو نوبت و به صورت کاملا مستقل در دی ماه و تیرماه برگزار می‌شود و سوالات این دو آزمون صرفا شامل دروس تخصصی می‌باشد و نمره دروس عمومی بر اساس سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۲۵ دی لغایت روز چهارشنبه ۲۸ دی برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار گرفته است. داوطلبان می‌توانند در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت بگیرند و در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه نمایند.

سیدمهدی مسبوق همچنین عنوان کرد: شروع رسمی آزمون در نوبت صبح ساعت ۸:۰۰ و در نوبت بعد از ظهر ساعت ۱۴:۳۰ می‌باشد و از داوطلبان عزیز تقاضا می‌شود حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند و حداکثر نیم ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه‌های امتحانی حضور یابند. در ضمن به خانواده‌های محترم توصیه می‌شود از قبل محل آزمون را شناسایی کنند و از ساعات اولیه برای رسیدن به محل استفاده نمایند تا مانع تجمع فرزندان در درب ورودی نشوند و از حضور و تجمع در ورودی‌های حوزه‌های امتحانی خودداری نمایند.

وی افزود: داوطلبان لازم است در هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته باشند و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه حتی به صورت خاموش، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی کلیه گروه‌های آزمایشی به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات نیاز به ماشین حساب نمی‌باشد، لذا به داوطلبان تأکید می‌گردد با توجه به مطلب فوق، برای پاسخگویی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات رفتار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش