پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۱۱۱
|
کد خبر: ۶۸۰۴
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان خبر داد:

برگزاری آزمون جامع استخدامی‌های ۱۴۰۰ آموزش و پرورش در نیمه دوم بهمن/ اعلام جزئیات و مشمولان

ایوب ابراهیمی جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهارت آموزان را اعلام کرد و گفت: این آزمون در نیمه دوم بهمن ماه برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، ایوب ابراهیمی در این باره اظهار کرد: آموزش و و پرورش با وجود معلمانی توانمند به کارآمدی می‌رسد. مهارت آموزان یا پذیرفته شدگان آزمون استخدامی در پودمان یک، دوره‌های آموزشی را گذراندند که تابع آزمون‌هایی بوده که در پایان دوره به عمل آمده است.

وی افزود: سه مؤلفه فرهنگی، تربیت حرفه‌ای یا موضوع کارآموزی و آزمون صلاحیت حرفه‌ای در این دوره سنجش می‌شوند. مولفه فرهنگی نیز تابع آزمون‌هایی است که در آزمون پیش رو سنجش خواهد شد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در ادامه کار یکی از مولفه‌های دیگر این دوره که آزمون صلاحیت حرفه معلمی است برگزار می‌شود گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای مبتنی بر ماده واحده‌ای است که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را در جلسه ۸۳۳ به تصویب رسانده است. برمبنای این ماده واحده، شرط اشتغال به کار در حرفه معلمی در مدارس اعم از دولتی و غیردولتی گذراندن آزمون صلاحیت حرفه‌ای و اخذ گواهینامه مربوطه است لذا ضرورت دارد تا مهارت‌آموزان در این دوره شرکت کرده و از آزمون آن نیز به نحو شایسته و سرافراز بیرون بیایند.

ابراهیمی ادامه داد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای مشتمل بر مواد و محتوا‌های برنامه درسی است که از پیش اعلام شده و در پرتال دانشگاه بارگذاری شده و در دسترس است. چارچوب سنجش آزمون صلاحیت حرفه‌ای در قالب دفترچه‌های هفت گانه برای رشته‌های مختلف تعیین شده و برای هر رشته پنج محتوا لحاظ شده که برخی عمومی و برخی تخصصی هستند.

وی با اشاره به اینکه هر مولفه دارای امتیاز خاصی است گفت: از ۱۰۰۰ امتیاز، برای مولفه "کارآموزی" ۲۷۵ امتیاز و برای مولفه "فرهنگی" نیز ۲۷۵ امتیاز درنظر گرفته شده و امتیاز باقی مانده مربوط به آزمون جامع است که برمبنای سوالات چهارگزینه‌ای کتبی و عملکردی طراحی شده است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان افزود: مشمولان در هریک از مولفه‌های کارآموزی، فرهنگی و صلاحیت حرفه‌ای باید ۶۵ درصد نمره را کسب کنند.

ابراهیمی درباره کسانی که می‌توانند در این آزمون شرکت کنند گفت: آزمون نیمه دوم بهمن ماه برگزار می‌شود. همه افرادی که از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ وارد دوره شده مهارت‌آموزی شده‌اند (ورودی‌های ۱۴۰۱) می‌توانند در این دوره شرکت کنند؛ باتوجه به اینکه باید حدنصاب‌های لازم را در مولفه‌های کارآموزی و فرهنگی کسب کرده باشند.

وی افزود: همچنین اجازه داده شده افراد باقی‌مانده از دوره‌های قبل که تاکنون دومرتبه در آزمون جامع شرکت کرده و نمره لازم را کسب نکرده‌اند، برای آخرین بار در این آزمون شرکت کنند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: تمدید احکام و پیمان‌نامه‌های نومعلمان منوط به احراز شرایط لازم برای کسب گواهی صلاحیت حرفه‌ای است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی