پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۶۶
|
کد خبر: ۶۸۱۱
بیانیه شورای فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا در هتک حرمت به قرآن و مقدسات دین اسلام منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

یُریدونَ لِیُطْفِئوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهِم وَاللهُ مُتِمُّ نورِهِ و لوْ کَرِهَ الْکافِرونَ «سوره صف- آیه ۸»

کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت.

اقدام موهن قرآن سوزی در کشور سوئد که بی تردید بدون حمایت دولت سوئد انجام نگرفته بار دیگر دروغین بودن شعار احترام و ازادی بیان حکومت‌های غربی را اثبات کرد. این اقدام موهن نشان داد دوران جاهلیت هنوز پایان نیافته و دشمنان اسلام و مسلمین، مثل سال‌های صدر اسلام، با شیوه‌ای مدرن تر، اما جاهلانه‌تر به تعرض با مقدسات ادامه میدهند. اما چهره دیگر این اقدام ننگین بدون تردید افزایش کنجکاوی بیشتر حق طلبانِ جهان نسبت به اسلام و متن این کتاب مقدس است که با مطالعه و تحقیق در مورد اسلام و قرآن بیشتر به حقانیت دین خدا و رذالت مکاتب خدا ستیز پی ببرند و در جهت شناخت جبهه حق مصمم‌تر شوند.

عمل اهانت به این قرآن کریم تنها توهین به اسلام و مسلمین نیست بلکه توهین به تمام ادیان و کتب آسمانی است و اثبات پوچ بودن ادعا‌های نظام‌های غربی مبنی بر احترام به عقیده مخالف است؛ لذا وظیفه تمام پیروان ادیان الهی و انسان‌های آزاده جهان است که در برابر این عمل شنیع و اقدام جاهلانه، بی‌تفاوت نباشند و با محکومیت آن از عاملان اینگونه رفتار‌ها اعلام برائت نمایند

شورای فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا ضمن اعلام انزجار ازاین اقدام وحشیانه و رذیلانه، اعلام میدارد قران سوزی اخیر درسوئد و یا هر جای دیگر جهان آزادی بیان نیست بلکه ضد بیان است این اقدام موهن قبل از این که «بیان» باشد یک «عمل» رذیلانه است و بدیهی است هر عملی، عکس العملی دارد. از این رو دولتمردان نابخردغربی پس از عمل اهانت به کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان، توسط عناصرنژادپرست سوئدی منتظر عکس العمل مسلمانان جهان باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر