پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۲۱
|
کد خبر: ۶۸۱۳
توسط مدیریت امور آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا؛

نکات آیین‌نامه‌ای پیرامون نمرات امتحانی دانشجویان منتشر شد

مدیریت امور آموزشی دانشگاه، نکات آیین‌نامه‌ای پیرامون نمرات امتحانی دانشجویان را منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، این نکات به شرح زیر است:

- مدرس هر درس موظف است گزارش نمره ارزیابی نهایی درس دانشجویان را ظرف مدت ۱۰ روز پس از برگزاری آخرین امتحان پایان نیم‌سال، در سامانه آموزش ثبت نهایی نماید.

- نمره هر درس، حداقل سه روز پس از ثبت موقت و رسیدگی به اعتراض دانشجویان قابل نهایی شدن است.

- چنانچه دانشجویی تقاضای تجدید نظر در نمره درسی را داشته باشد، می‌تواند ظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان ثبت موقت، تقاضای تجدید نظر خود را در سامانه آموزش ثبت نماید. مدرس درس نیز موظف است تا قبل از اتمام بازه ثبت نهایی نمرات، به درخواست‌های دانشجویان رسیدگی و اشتباهات احتمالی را برطرف و در صورت لزوم برگه‌های امتحانی را به رویت دانشجو برساند و سپس نمرات را ثبت نهایی نماید.

- نمرات دروس پروژه، تمرین دبیری، کارآموزی، کارورزی، عملیات صحرایی، کار در عرصه و دروسی که در برنامه درسی مصوب توام باتکلیف پژوهشی ارائه می‌شود) که مورد تایید اداره آموزش قرار گرفته است، می‌بایست حداکثر تا ۴۵ روز پس از برگزاری آخرین امتحان پایان نیم‌سال، ثبت نهایی شود.

- نمره درس پس از نهایی شدن به هیچ وجه قابل تغییر نمی‌باشد.

- دانشجویی که در هر نیم‌سال در یک یا چند درس، نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیم‌سال‌های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذارند، نمره یا نمره‌های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، باقی می‌ماند ولیکن نمره‌ها در محاسبه میانگین کل بی اثر و تنها آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

- بی‌اثر شدن نمرات در یک نیم‌سال به علت کسب نمره قبولی در نیمسال‌های بعدی، تاثیری در سوابق مشروطی آن نیم‌سال نخواهد داشت.

- دروسی که برای آن‌ها به علت غیبت کلاسی، غیبت امتحانی، عدم گزارش نمره در مهلت قانونی و یا حکم کمیته انضباطی، نمره ردی ثبت شده باشد در صورت قبولی در نیمسال‌های بعدی بی‌اثر نخواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش