پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۷۹
|
کد خبر: ۶۹
وزیر علوم: مهم‌ترین توصیه امام، وحدت ملی، توجه به مردم، ساده زیستی و خدمت بدون انتظار اجر و مزد بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش بسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام و رهبری در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق حاصل شد در این ایام که مصادف است با ایام مبارک دهه فجر در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به حرم حضرت امام خمینی(ره) با همراهی مدیران وزارت علوم تشرف پیدا کنیم و توفیق زیارت نصیب من شد تا تجدید پیمانی با امام راحل بر سر آنچه که جوانان و دانشگاهیان کشور با ایشان عهد بسته‌اند داشته باشیم و تلاش کنیم آرمان‌های حضرت امام بیش از پیش به تحقق برسد.
وزیر علوم افزود: حضرت امام با خلوص و اراده متصل به اراده الهی فرماندهی مجموعه انقلابی کشور را برعهده داشتند که در ذیل این نفس گرم و موثر ایشان همه جوانانی که در یک فضای خاص رشد پیدا کرده بودند در جهت اهداف اسلام و انقلاب اسلامی بسیج شدند و نشان دادند آنچه را که همه مردم عزیز ما می‌‌دانند.
وی درباره نقش دانشگاه و تفکر دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: قطعا دانشگاه‌ها و مجموعه دانشگاهی اعم از دانشجویان و اساتید جزء اقشاری بودند که از قبل از انقلاب هم از زمانی که حضرت امام در دهه چهل پیام‌شان را به مردم و جامعه منتقل کردند در این راستا برای روشنگری تحلیل و تبیین مسائل جامعه آن زمان و برای اینکه اسلام را در محیط‌های علمی به جوانان نشان دهند تلاش می‌کردند. این تلاش عموماً ادامه پیدا کرد و هنوز هم ما قشر فرهیخته دانشگاهی را به عنوان مجموعه فکری انقلابی جامعه می‌شناسیم و ان شاء الله باید در این راستا از این مجموعه برای تبیین مسائل و مشکلات پیش روی جامعه برای تحقق بهتر و بیشتر اهداف استفاده شود.
وزیر علوم درباره مهم‌ترین توصیه امام راحل خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه امام که از قبل بوده و هست، وحدت ملی، توجه به مردم، ساده زیستی و خدمت و تلاش بدون انتظار اجر و مزد بوده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست