پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۰۰
|
کد خبر: ۶۹۵۴
دکتر زلفی‌گل اظهار داشت: «فرهنگ دانایی، بزرگترین سرمایه یک جامعه است»، زیرا انسان و جامعه را به زمین و زمان حاکم می‌کند و قدرت فرازمینی و فرامکانی می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲

به گزارش از بسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌میرزامحمد سلگی که در خانه معلم همدان برگزار شد، اظهار داشت: وقتی انسان‌های بزرگ بر سر راه جوانان قرار بگیرند، مسیر زندگی آن‌ها تغییر می‌کند؛ شهید سلگی نیز از انسان‌های بزرگ بود و مسیر زندگی خیلی از جوانان را تغییر داد.

وی اضافه کرد: شهید سلگی قله‌های اخلاق، انسانیت، وحدت و جهاد را فتح کرده بود و مسیر انقلاب و انقلابی‌گری را در بین مردم و جوانان هدایت می‌کرد.

دکتر زلفی‌گل خاطرنشان کرد: همانگونه که شهید سلگی محور وحدت بود، ما نیز باید وحدت جامعه و مردم را حفظ کنیم و نگذاریم هدف شوم دشمن که ایجاد شکاف و تفرقه است، محقق شود.

وی همچنین در روز جمهوری اسلامی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که "حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، اوجب واجبات است"، تاکید کرد: باید مردم و مسوولین در کنار یکدیگر برای دوام این راه تلاش کنند.

وزیر علوم گفت: جوانان و متخصصان زیادی در اقصی‌نقاط کشور، در حرفه‌ها و مسوولیت‌های مختلف علمی و اجرایی به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت به مردم هستند، پس باید قدر این نعمت را دانست و به پیشرفت آن کمک کرد.

وی در ادامه یادآور شد: پیشرفت‌های چشمگیر و منحصر به فردی در سال‌های اخیر اتفاق افتاده و مردم ما برای تحقق این پیشرفت‌ها خون‌های زیادی را تقدیم کشور کرده‌اند؛ پس به داشته‌هایمان باید افتخار کنیم.

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه تولید علم و خلق ثروت از علم توسط جوانان و نیروی انسانی همین کشور در سال‌های پرافتخار انقلاب اسلامی حاصل شده است، بیان داشت: در زمینه‌های مختلف علمی، کشور ما سرآمد است و جمع قابل توجهی از اساتید دانشگاه‌های کشور در زمره دانشمندان یک‌درصد و دودرصد برتر جهان قرار دارند.

وی همچنین تصریح کرد: باید در پویش، پالایش و پیرایش فرهنگی جامعه نقش داشته باشیم. نباید اجازه دهیم فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود؛ به دنیا اعلام کنیم که اسلام و جمهوری اسلامی مخالف ظلم و جور بوده و اجازه تعدی و تعرض به هیچ متجاوزی را نخواهد داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه بزرگترین سرمایه یک کشور، آرمان و فرهنگ آن کشور است، گفت: فرهنگ زندگی شهدا ویژه بود، خلوص و ایثار در بین شهدا نهادینه است؛ بر همین اساس فرهنگی دانایی را باید گسترش داد، زیرا این فرهنگ ریشه در قرآن و اعتقادات ناب اسلامی دارد.

وی افزود: نادانی بردگی پنهان است و زمین و زمان را بر انسان حاکم می‌کند. در جامعه‌ای که عالمان بر صدر ننشینند، آن جامعه مستعمره خواهد بود.

محمدعلی زلفی‌گل با اشاره به اینکه، با علم، نشدنی‌ها شدنی می‌شوند، خاطرنشان کرد: فرهنگی را در جامعه باید نهادینه کنیم که جوانان قدر علم و کارکرد علم را بدانند و در مسیر کسب و توسعه علم حرکت کنند.

وی گفت: شهدا اگر شهید شدند، چون اعتقاد داشتند جمهوری اسلامی بر مبنای دانایی شکل گرفته و به دنبال دانایی نیز، توانایی خواهد بود.

وزیر علوم ادامه داد: این‌گونه مراسم فرصتی است که اهداف انقلاب اسلامی را بازخوانی و بازاندیشی کرده و به فرزندان خود منتقل کنیم. باید فرهنگ سالم را نشر بدهیم، چراکه فرهنگ سالم، فکر سالم و عمل سالم را ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه اسناد فرادستی جمهوری اسلامی اهداف عالی و مترقی را دنبال می‌کند و این اهداف به دست جوانان محقق خواهد شد. در این اسناد، انتخاب مدیران در کشور به عهده مردم نهاده شده است.

دکتر زلفی‌گل در پایان گفت: آنچه برای دولت سیزدهم و ریاست محترم جمهوری مهم است، انجام کار درست و درست‌انجام‌دادن کارهاست و اولویت، منافع مردم و جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست