پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۹۸۹
|
کد خبر: ۷۱۱۳
توسط وزارت آموزش و پرورش؛

بخشنامه جذب سرباز معلم ابلاغ شد

از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه جذب سرباز معلم ابلاغ شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، در این بخشنامه آمده است: براساس ماده (۳۳) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و در راستای اصل ۱۴۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی و در اجرای بند «الف» تبصره ماده ۶۶ الحاقی فصل هشتم قانون خدمت وظیفه عمومی و دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین مامور به دستگاه‌های دولتی و غیرنظامی ابلاغی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و با عنایت به مجوز ۷ خرداد ۱۴۰۲ ستادکل نیرو‌های مسلح، نحوه جذب و سازماندهی مشمولان وظیفه مأمور به وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.

برخی از مواد این بخشنامه خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها به شرح زیر است:

- صرفاً داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با اولویت حداکثری جذب در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، مشروط به دارا بودن برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آن‌ها اول تیرماه ۱۴۰۲ باشد، پس از ارائه درخواست کتبی مجاز به ثبت نام هستند.

-، اما مشمولینی که تاریخ اعزام آن‌ها از اول مرداد و اول شهریور ۱۴۰۲ است پس از درخواست کتبی خود و موافقت آن اداره کل، بایستی به دفاتر (پلیس +۱۰) مراجعه و درخواست تعجیل ارائه و برگه آماده به خدمت به تاریخ اعزام اول تیرماه ۱۴۰۲ دریافت و به آموزش وپرورش تحویل دهند. در غیر این صورت امکان پذیرش امریه میسر نخواهد بود.

- به منظور جلوگیری از ثبت نام همزمان متقاضیان طرح امریه سرباز وظیفه در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی و هدر رفت سهمیه تخصیصی، ضروری است در هنگام ثبت نام ضمن اخذ تعهد از داوطلب، نسبت به دریافت و ضبط اصل برگه سبز اعزام به خدمت وی و درج آن در پرونده ایشان تا زمان اعلام نتایج نهایی اقدام و از دریافت تصویر برگه‌های اعزام و گواهی‌های دیگر تحت هر شرایطی خودداری شود.

- در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری مورخ چهارم خردادماه جاری دو جانبه فی مابین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، ضمن همکاری با سپاه استانی در شناسایی، جذب، ساماندهی و استفاده از خدمت مشمولان سربازی اولویت با بسیجیان فعال و همچنین بسیجیان دارای کارت تکمیلی باشد.

- به جهت رعایت عدالت در فرآیند جذب سرباز معلم، فرم امتیازبندی بر اساس مؤلفه‌های مؤثر بر صلاحیت شغل معلمی با تائید کارگروه راهبری توسعه مدیریت استان تهیه و توسط متقاضیان تکمیل می‌شود؛ شایسته است سرباز معلمین بر حسب نیاز و سهمیه تخصیصی از بین افراد ثبت نام شده و بر اساس امتیازات فضلی انتخاب شوند.

- ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی، از پذیرش رشته‌های مرتبط با پیراپزشکی (ارتوپدی فوریت‌های پزشکی و...) خودداری شود.

جذب سربازمعلمان با اولویت دوره ابتدایی و مناطق محروم

- جذب و بکارگیری معلمان وظیفه با اولویت در مقطع آموزش ابتدایی و در کلاس‌های درس و واحد‌های آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان پذیر است لذا از به کارگیری افراد مذکور در بخش‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان خودداری شود.

- لازم است فهرست و مدارک داوطلبان واجد شرایط و حائز امتیاز لازم، حداکثر تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۳/۱۳ در اختیار هسته گزینش استان قرار گرفته و هماهنگی لازم در این خصوص انجام گیرد و به مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری به صورت مکتوب اعلام شود. بدیهی است پس از تاریخ مذکور و ارسال اسامی پذیرفته شدگان به ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان وظیفه عمومی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچگونه جذب جدید (حتی به عنوان جایگزین افراد رد گزینش شده، پذیرفته نشده و سهمیه مصرف شده قابل جایگزین نیست.

- اعزام پذیرفته شدگان به مراکز آموزش نظامی در تاریخ اول تیر ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد گرفت، لذا در این خصوص اطلاع رسانی مناسب صورت گرفته و قبل از اعزام نیز برگه‌های اعزام افراد کنترل شود.

- مدت دوره آموزش نظامی بر اساس ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح دو ماه است.

برخی ملاحظات اجرایی:

مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه کامل؛ انتخاب مشمولانی که کسر خدمت ندارند

- داوطلبان بایستی از سلامت کامل جسمی و روحی روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.

- مدت خدمت در برنامه سرباز معلم، دو سال (۲۴ ماه) تمام است؛ لذا مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند. همچنین وفق نامه مورخ ۱۳۹۸/۹/۱۷ معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح، ترخیص سرباز معلمان به دلیل اعمال کسر خدمت در حین سال تحصیلی مقدور نیست.

- با عنایت به بند ۲۶ از فصل سوم دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین مامور به دستگاه‌های غیر نظامی کارکنان وظیفه مامور در حین خدمت مجاز به ادامه تحصیل در حین انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود و دستگاه به کار گیرنده مجاز به مکاتبه در این خصوص جهت ادامه تحصیل نخواهند بود.

ادامه اشتغال پس از خدمت، ممنوع است

- ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت سربازی در آموزش و پرورش تحت هر عنوان ممنوع است و انجام خدمت ضرورت سربازی در آموزش و پرورش هیچگونه حق استخدامی و یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌کند.

- اگر مشمول قبلاً درخواست معافیت پزشکی و یا تحصیلی کرده باشد سازمان وظیفه عمومی اعزام وی را لغو می‌کند و از لیست سرباز معلمان کنار گذاشته میشود. لازم است این افراد در مهلت ثبت نام، نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام کنند.

- در هنگام ثبت نام متقاضیان متاهل، اطلاعات افراد تحت پوشش (فرزند و همسر) به منظور صدور دفترچه درمانی (در صورت پذیرش نهایی) اخذ و بعد از معرفی افراد از یگان خدمتی (معاونت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان) ارسال شود.

حداقل معدل دوره کارشناسی مشمولین باید ۱۴ باشد

- با توجه به نیاز مناطق آموزش و پرورش رعایت شرایط احراز شغل مطابق با طرح طبقه بندی مشاغل معلمان الزامی است.

- اولویت پذیرش با افرادی خواهد بود که علاوه بر داشتن کارت بسیج، دارای معدل بالاتر در مقطع تحصیلی مربوط نیز باشند، حداقل معدل افراد می‌بایست در دوره کارشناسی ۱۴ باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی