پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۸۰
|
کد خبر: ۷۱۴
حجت الاسلام عباسی در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید؛

اساتید باید در زمینه های مختلف برای دانشجویان الگو باشند

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید 1397 دانشگاه بوعلی سینا، گفت: اساتید باید در زمینه های مختلف برای دانشجویان الگو باشند و دانشجویان با تأسی از رفتار استاد خود در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، صبح روز شنبه 19 خرداد در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بوعلی سینا، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این طرح، اظهار کرد: دانشگاه مبدأ همه تحولات و کارخانه انسان سازی است و باید توجه داشت که رسالت ما در دانشگاه چه بوده و کدام مسیر باید طی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت کمی که اساتید در مطالعه دروس و مطالب جنبی دارند، لذا شورای عالی انقلاب فرهنگی دوره هایی را در نظر گرفته است که در آنها اساتید به دانش افزایی خود در علوم اسلامی، معرفتی و تاریخی و سیاسی می پردازند.

عباسی یادآور شد: دوره هایی از طرح ضیافت که در سال های گذشته برگزار شده است، از بهترین دوره های سطح کشور بوده و امید آن می رود که امسال هم این دوره همانند قبل پربار و پرمحتوا باشد.

وی افزود: به جهت پررنگ کردن کردن نقش تربیتی اساتید، دورهای طرح ضیافت اندیشه برگزار می شود و توصیه می شود اساتید گرانقدر با حضور فعال در این جلسات از مطالب مطرح شده بهره کافی را ببرند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، تصریح کرد: اساتید باید در زمینه های مختلف برای دانشجویان الگو باشند و دانشجویان با تأسی از رفتار استاد خود در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری این دوره گفت: در این جلسات اساتید گرامی بهتر است شبهات و مشکلات شناختی خود را از مسائل کشور و همچنین مسائل اعتقادی مطرح کنند به جواب قانع کننده ای برای خود برسند تا این موارد بعضا در کلاس های درس دانشجویان مطرح نشود و آنها با استیصال در فهم موضوع مواجه نکند، چراکه برای مثال و به فرموده رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان، "صداهایی از بعضی اساتید شنیده می شود که در جهت تطهیر رژیم طاغوت برمی آید" و این مسأله بسیار حائز اهمیتی است.

عباسی در نهایت با ذکر فرازهایی از کلام گهربار امیرالمؤمنین امام علی (ع)، گفت: قرار است این اساتید راهبری جامعه را برعهده داشته باشند و این راهبری باید به گونه ای باشد که استاد خود در اوج باشد و دیگران را نیز بتواند به اوج برساند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست