پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۲۸
|
کد خبر: ۷۱۷۳
دانشجویان رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم از مجموعه کارخانجات ماشین برزگر همدان بازدید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۱ تير ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دانشجویان رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه بوعلی‌سینا از مجموعه کارخانجات ماشین برزگر همدان بازدید کردند.

در مجموعه ماشین برزگر همدان تقریبا تمامی ادوات و ماشین‌های مختلف کشاورزی شامل ماشین‌های خاک‌ورزی، کاشت و داشت و کمباین برداشت تولید می‌شود و یکی از بزرگترین واحد تولیدی ادوات کشاورزی در ایران می‌باشد.

هدف اصلی این بازدید تدارک نشستی به منظور بررسی چالش‌ها و امکان کارآفرینی در این حوزه بود که در یک نشست صمیمی، فرصت‌ها و موانع موجود توسط خاوری مدیر عامل مجموعه کارخانجات ماشین برزگر همدان بیان گردید و به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد.

در ادامه، دانشجویان از مجموعه اصلی تولیدی ماشین‌های کاشت در زمین‌های دیم و آبی و ماشین‌های تثبیت دیدن کردند و نحوه عملکرد آن‌ها توسط کارشناس اصلی کارخانه توضیح داده شد.

همچنین دانشجویان از مرکز تحقیق و توسعه دیدن کردند و ماشین‌های در دست تحقیق و ساخته شده در چندین سال اخیر توسط مهندسان بخش توضیح داده شد. علاوه بر آن، تازه‌ترین دستگاه تثبیت خاک که به روش مهندسی معکوس ساخته شده بود توسط اپراتور‌های مرکز راه اندازی و به دانشجویان نشان داده شد و به دلیل مکانیزم‌های خاص آن، مورد تحسین تمامی دانشجویان قرار گرفت.

در انتها، دانشجویان از خط تولید اصلی دیدن کردند و با فرآیند‌های مختلف تولید و مونتاژ آشنا شدند.

لازم به ذکر است که دکتر حسین باقرپور از اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی به عنوان استاد راهبر در این بازدید حضور داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری