پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۲۹
|
کد خبر: ۷۲۸۰
وزیر علوم در آیین رونمایی از یادمان المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر؛

دانشگاه‌ها باید محلی برای پرورش انسان‌هایی اندیشمند در پرتو ولایت باشند

وزیر علوم؛ تعحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها محلی برای پرورش انسان‌هایی اندیشمند، مومن، بصیر و مدافع اسلام و نظام اسلامی در پرتو ولایت هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، پنجشنبه ۱۲ مردادماه در آیین رونمایی یادمان المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر بیان کرد: خدا را شاکریم که در فضایی نفس می‌کشیم که به عطر حضور شهیدان معطر است.

وی با اشاره به اینکه همواره حرمت شهدا و خانواده معزز شهدا را پاس می‌داریم، اظهار داشت: شهدا متعلق به هیچ گروه سیاسی، قومیت و نژادی نیستند و متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام هستند.

زلفی‌گل ادامه داد: شهدا بزرگترین سرمایه زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و ناموس ما دفاع کردند بنابراین ادب حکم می‌کند همیشه مدیون شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان باشیم. وی تصریح کرد: این یادمان که در دانشگاه بوعلی سینا رونمایی می‌شود، نشان‌گر این است که دانشگاه‌ها محلی برای پرورش انسان‌هایی اندیشمند، مومن، بصیر و مدافع اسلام و نظام اسلامی در پرتو ولایت هستند.

زلفی‌گل در ادامه بیان کرد: نصب یادمان «سرو» به فرزندان ما نشان می‌دهد این مملکت راحت بدست نیامده و تا به امروز حفظ نشده و برای یکپارچگی و امنیت و رسد و توسعه آن ایثارگری‌های زیادی در عرصه‌های مختلف در طول این چند دهه صورت گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اینگونه نماد‌ها و استفاده از هنر برای عمق بخشیدن به ارزش‌های میهنی و دینی ستودنی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه بوعلی‌سینا برای برگزاری المپیاد به نحو مطلوب، گفت: این دانشگاه در پرورش سرآمدان علمی صاحب‌نام است و چهارمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور به واسطه تلاش‌های آن‌ها برگزار می‌شود.

زلفی‌گل تصریح کرد: اینگونه برنامه‌ها الگویی برای سایر دانشگاه‌ها محسوب می‌شود و تا وقتی زنده‌ایم مسیر شهدا را در پیش خواهیم گرفت و اهداف ما نیز باید همان اهداف شهدا باشد که تمام هم و غم خود را برای دوام و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاشتند. گفتنی است؛ چهارمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور با شعار رفاقت در میدان، رقابت در ایثار از دهم تا ۲۶ مردادماه در ۹ رشته ورزشی در دانشگاه بوعلی سینا در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست