پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۵۷
|
کد خبر: ۷۳۹۳
توسط معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش؛

ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون و بدون آزمون سال ۱۴۰۲ اعلام شد

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش با اشاره به میزان ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون و بدون آزمون سال ۱۴۰۲ گفت: ظرفیت پذیرش در رشته‌های با آزمون ۱۷۷ هزار و ۱۹۲ نفر و ظرفیت پذیرش در رشته‌های بدون آزمون و صرفاً با سوابق تحصیلی ۳۳۵ هزار و ۷۴۵ نفر است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از سازمان سنجش، دکتر علی صدر در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اعلام ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی گفت: ظرفیت پذیرش در سه رشته مذکور در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۴ هزار و ۴۳۲ نفر است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۱ نفر در رشته پزشکی و ۲ هزار و ۶۰ نفر در رشته دندانپزشکی و ۱ هزار و ۲۷۱ نفر در رشته داروسازی پذیرفته می‌شوند.

دکتر صدر با بیان اینکه بیشترین ظرفیت پذیرش با آزمون مربوط به گروه علوم تجربی با ۵۸ هزار و ۷۷۴ نفر است، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش درگروه آزمایشی ریاضی و فنی ۵۶ هزار و ۴۹۵ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی ۵۱ هزار و ۳۹۴ نفر، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۴ هزار و ۲۸۷ نفر و در گروه آزمایشی هنر ۶ هزار و ۲۵۱ نفر است.

وی در خاتمه یادآور شد: داوطلبانی که در دو نوبت دی و تیر ماه آزمون سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند یا در دو نوبت آزمون شرکت نکرده‌اند هم می‌توانند در دور‌های بدون آزمون ثبت نام و انتخاب رشته نمایند.
گفتنی است: لینک ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس صرفا سوابق تحصیلی همزمان با انتخاب رشته در رشته‌های با آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش فعال می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش