پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۱۳
|
کد خبر: ۷۴۵۶
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه به صورت هفتگی و مستمر برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، حسن رحیمی‌روشن با اشاره ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: کرسی آزاد اندیشی یک گردهمایی، همایش و یا یک نشستی است که به صورت آزاد، محترمانه، نظام مند، عقلانی و منطقی حول محور یک موضوع علمی که از پیش اعلام شده شکل می‌گیرد که در قالب آن، افراد به اظهار نظر، پرسش و پاسخ و تبادل رأی می‌پردازند.

وی افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی را می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد اول اینکه برخی کرسی‌ها ممکن است کرسی‌های مناظره باشد و در اینجا یک موضوع بین دو فرد یا دو گروه به مناظره گذاشته می‌شود، دوم کرسی نقد و نظر است مانند بررسی و نقد یک کتاب تألیفی و سوم کرسی پرسش و پاسخ به شبهات است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به هدف برگزاری این کرسی‌ها گفت: هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ایجاد یک محیط مطلوب، آزادانه، دلسوزانه و ناصحانه در دانشگاه‌ها برای تقویت گفتگو، تقویت مبانی فکری افراد و همچنین مؤلفه‌های وحدت ملی، امنیت ملی و ارزش‌های دینی و ایرانی است.

رحیمی‌روشن خاطرنشان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند به تضارب آرا، گفتگو، حاکم شدن نقد عقلانی و علمی و تمرین منطق گفتگو و طرف‌های شرکت کننده شود.

وی افزود: اگر این افراد دانشجویان باشند که فرصت قانونی و عادلانه برای طرح نظریه افراد و تقویت روحیه پرسش، حقیقت‌جویی، تقویت روحیه قانون گرایی، تقویت آزادگی، تقویت روحیه خود اتکایی فکری، رشد فرهنگ انتقاد پذیری در چهارچوب قوانین حاکم بر جامعه، کشور و تشویق دانشگاهیان به مطالعه و تفکر خلاق در راستای رفع ابهامات و پاسخگویی به شبهات و بصیرت افزایی و ایجاد بینش عمیق در افراد و سرانجام برای ایجاد یک بستر علمی و فرهنگی برای تولید علم که یکی از وظایف دانشگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: سال گذشته در دانشگاه بوعلی سینا حداقل در هفته یک کرسی آزاد اندیشی در یکی از قالب ذکر شده برگزار شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با آغاز سال تحصیلی جدید سعی بر این است که کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعات متنوع هر هفته یک بار برگزار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست