پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۹۴
|
کد خبر: ۷۵۰۷
در بیانیه روابط عمومی دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح شد؛

حماسه "طوفان‌الأقصی" در حافظه تاریخی صهیونیست‌ها ماندگار خواهد شد

دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از حماسه مردم فلسطین در روز‌های گذشته، بیانیه‌ای صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲

حماسه

به گزارش بسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّکُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا فَأَوْحى إِلَیْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِکَنَّ الظَّالِمِینَ

ولى کفرپیشگان به پیامبرانشان گفتند: مسلماً ما شما را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد، مگر اینکه هم‌کیش ما شوید. پس پروردگارشان به آنان وحى کرد: ما قطعاً ستمکاران را نابود مى‌کنیم.»

(ابراهیم - آیه ۱۳)

بیش از هفت دهه از اشغالگری صهیونیست‌ها می‌گذرد و محافل حقوق بشری غرب، کماکان در برابر جنایات این رژیم نژادپرست و اشغالگر، سکوت در پیش گرفته‌اند. از سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۳، مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل جمعا ۲۲۶ قطعنامه لازم‌الاجرا در مورد تجاوزات صهیونیست‌ها، کشتار مردم فلسطین و شهرک‌سازی در زمین‌های فلسطینی‌ها تصویب کرده است، اما این رژیم یاغی، حتی به معاهدات صورت گرفته در سایه همین سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی نیز وقعی نمی‌نهد و پی در پی به نقض معاهدات پیشین می‌پردازند.

مقاومت ستودنی ملت فلسطین در کرانه باختری، غزه و اراضی ۱۹۴۸ در ماه‌های اخیر نویدبخش نسل جوانانی است که فلسطین را به بیشه شیران تبدیل نموده و با حرکت به سوی انتفاضه‌ای دیگر، عرصه را بر صهیونیست‌ها تنگ نموده‌اند. هتک حرمت مقدسات مسلمین از یکسو، و پیروزی خیره‌کننده گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین در حماسه "طوفان‌الأقصی" طی روز‌های اخیر و شکست مفتضحانه طرح‌های سازشکارانه از سوی دیگر، موجب شده مردم مسلمان فلسطین یک بار دیگر به انتفاضه رو کنند؛ ولی این بار دیگر حرکت‌های سازشکاری در داخل فلسطین و یا منطقه، بر روی فلسطین شجاع تاثیری نگذارد و آن‌ها مصمم شوند که ان‌شاءالله مبارزات خویش را تا پیروزی ادامه دهند.

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا، با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری که مسأله فلسطین را مهمترین مساله روز جهان اسلام می‌دانند، بر لزوم پیاده سازی اصل انقلابی مقابله با استکبار و حمایت از مستضعفان جهان در سرتاسر عالم تاکید داشته و ضمن محکومیت شدید اقدامات ددمنشانه رژیم کودک کش صهیونیستی، و عرض تبریک پیروزی چشمگیر رزمندگان جهادگر فلسطینی، بر حمایت تام و تمام خود از ملت مظلوم فلسطین و دفاع جانانه جوانان انقلابی در عملیات انتفاضه پای فشرده و بر لزوم حذف غده سرطانی اسرائیل و رژیم آپارتاید تلاویو از معادلات فلسطین و منطقه تصریح می‌ورزد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست