پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۷۴
|
کد خبر: ۷۵۱۱
دکتر رحیمی‌روشن برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲

دکتر حسن رحیمی‌روشن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا به شرح مسؤولیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پرداخت و گفت: نظارت و رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و پرورش و تقویت استعداد‌های فکری و عملی دانشجویان به سمت تربیت انسانی متخصص، متعهد، بااخلاق و متمدن در فضایی آزاد و منطقی از وظایف و مأموریت‌های ما است.

وی در ادامه تشریح کرد: کمیسیون صلاحیت عمومی، نظارت بر تشکل‌های دانشجویی، صدور مجوز، هدایت، راهنمایی و بررسی برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی، صدور مجوز و نظارت بر نشریات دانشجویی از دیگر حوزه‌های حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به تشکل‌های دانشجویی که زیرنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند، گفت: هیئت‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان، کانون‌های فرهنگی-هنری، کانون فیلم و عکس، کانون مهدویت، کانون هلال احمر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند که هر دانشجو می‌تواند با توجه به علاقه خود، در هریک از این تشکل‌ها و کانون‌ها فعالیت کند.

رحیمی‌روشن یادآور شد: معاونت فرهنگی تصمیم دارد تمامی برنامه‌های این تشکل‌ها و کانون‌ها مستقیماً توسط دانشجویان انجام گیرد، از طرفی در راستای انجام صحیح این وظایف و فعالیت‌ها، ضرورت بر نظارت کامل این حوزه می‌باشد و سیاستگذاری از لحاظ مالی، فکری، معنوی، شناخت و تحلیل و بررسی معضلات و سپس راهکار‌های مناسب برای حل آن‌ها زیرنظر این معاونت خواهد بود.

وی در ادامه از برنامه‌های پیش‌بینی شده این معاونت در سال تحصیلی جدید سخن گفته و افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در موضوعات مختلف، که این کرسی‌ها در قالب نشست اساتید و دانشجویان در زمینه‌های نظریه‌پردازی، نقد و نظر و یا حالت مناظره می‌باشد. مشابه این کرسی‌ها نیز در سال گذشته برگزار شد که در سال تحصیلی جدید تصمیم بر برگزاری پربارتر و بیشتر خواهد بود، نقطه عطف برگزاری این کرسی‌ها در سال جدید همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه در این راستا است.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری و سال آتی برنامه‌های متنوعی  از جمله بیش از ۳۲ برنامه توسط بسیج دانشجویی، ۲۳ برنامه توسط جامعه اسلامی، برگزاری برنامه‌های مناسبتی مذهبی و اعیاد پیش‌رو، بیش از ۷۰ برنامه توسط کانون‌های مهدویت، قرآن و عترت، تئاتر، فیلم و عکس، ایران‌گردی و گردشگری، انتشار نشریات دانشجویی و برگزاری کلاس‌های آموزشی روزنامه نگاری و سردبیری، برپایی غرفه‌های صنایع دستی پیش‌بینی شده است که توسط تشکل‌های دانشجویی اجرا خواهد شد.

وی همچنین از تلاش این معاونت برای احیای تشکل‌ها و انجمن‌های علمی خبر داد و گفت: بالغ بر ۴۶ انجمن علمی دانشجویی احیا شده و تا پایان‌سال انجمن‌هایی که تشکیل نشده اند نیز، تشکیل و عضوگیری می‌نمایند.

رحیمی‌روشن در ادامه با اشاره به برگزاری اردو‌های علمی که باتوجه به سرفصل دروس دانشجویان برقرار است، از برگزاری اردو‌های راهیان نور، اردو‌های سیاحتی و زیارتی، راهیان پیشرفت که متولی امر بسیج دانشجویی می‌باشد خبر داد و گفت: در زمان برگزاری اردو‌های دانشجویی تصمیم بر این است که تنها ۳۰ الی ۴۰ درصد افراد شرکت‌کننده را اعضای تشکل‌ها شامل شوند و بالغ بر ۶۰ درصد افراد، دانشجویان و علاقه‌مندان به این اردو‌ها باشند و محدودیتی برای شرکت‌کنندگان وجود نداشته باشد.

وی درباره برگزاری برنامه‌های اجرا شده توسط این معاونت در ۶ماه اول سال نیز به مراسمات مذهبی، اردوی قم و جمکران، مراسم هفته دفاع مقدس، هفته دولت و روز کارمند، اعزام به مراسم اربعین حسینی با عنوان کارکنان و اساتید که با کمک هزینه مالی صورت گرفت، اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: آموزش و توجیه دانشجویان جدیدالورود سال ۱۴۰۲ در حیطه‌های دانشگاهی، علمی، آموزشی و تفریحی در اردوی یک روزه که برای این دانشجویان درنظر گرفته شده و همچنین اطلاع از نحوه عضوگیری تشکل‌های دانشجویی همزمان با ثبت‌نام حضوری دانشجویان نوورود و طی اردوی یک‌روزه صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص سفیر فرهنگی دانشکده‌ها نیز عنوان کرد: معاونت فرهنگی یکی از کارمندان دانشکده‌های ۱۴ گانه را به عنوان سفیر فرهنگی انتخاب و حلقه ارتباط معاونت با دانشکده‌ها می‌باشد که فعالیت‌های فرهنگی دانشکده با همکاری و ابلاغ برنامه‌ها به سفیر اجرا می‌شوند.

دکتر رحیمی‌روشن در پایان اظهار داشت: سعی بر این است که تنوع بیشتری در برنامه‌های این معاونت لحاظ شود و برنامه‌های بیشتری با کیفیت بالاتر و رضایت‌مندی بیشتر دانشجویان همراه باشد که محقق شدن این هدف نیازمند صبر زیاد و تلاش مستمر است و معاونت فرهنگی و  اجتماعی دست دانشجویان، همکاران و دانشگاهیان را برای همکاری با این معاونت صمیمانه می‌فشارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست