پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۶
|
کد خبر: ۷۶۹۹
همراه با برپایی نمایشگاه دست‌ساخته‌های تاریخی دانشجویان؛

نشست تخصصی باستان‌شناسی دوره اورارتو برگزار شد + گزارش تصویری

این نشست و نمایشگاه با حضور اساتید و دانشجویان رشته باستا‌ن‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، در بخش نخست، نیما شیخ‌سعدی دبیر نشست و سخنگوی انجمن باستان‌شناسی، با اشاره به روز ۲۱ آذر در تقویم ملی و سالروز نجات آذربایجان به سخنرانی درمورد این روز پرداخت و در ادامه پیش‌زمینه‌ای در خصوص اهمیت مطالعه و پژوهش در زمینه باستان‌شناسی دوره اورارتو ارائه کرد.

در بخش بعدی، دکتر علی بیننده عضو هیأت علمی گروه باستا‌ن‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا با موضوع «رویکردها و چالش‌ها در باستا‌ن‌شناسی اورارتو» در مورد جغرافیا، پیشینه کاوش‌ها و پژوهش‌ها در حوزه باستان‌شناسی اورارتو به سخنرانی پرداخت.

در بخش دیگر این نشست، میلاد یادگاری دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته باستا‌ن‌شناسی از دانشگاه رازی کرمانشاه نیز، در مورد آثار هنری خود با عنوان «سوخت‌نگاری» به سخنرانی پرداخت و توضیحاتی پیرامون نحوه ساخت آثار خود ارائه کرد.

وی همچنین در بخش پایانی، اثر سوخت‌نگاری شده خود با عنوان "چوگان" از استاد حسین بهزاد را به دکتر یعقوب محمدی‌فر عضو هیأت علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا، هدیه کرد.

همزمان با برگزاری این نشست، نمایشگاه آثار دست ساخته‌های دانشجویان باستان‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا، به مدت یک روز در دانشکده هنر و معماری برگزار شد و تعدادی از آثار سوخته‌نگاری میلاد یادگاری به همراه برخی آثار ساخته‌شده توسط دانشجویان باستان‌شناسی به نمایش درآمد.

عکس: کیمیا شرفی‌هویدا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری