پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۵
|
کد خبر: ۷۷۵۵
در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت شهید قدس تأکید شد؛

او در دفاع از حق و تبیین حقایق جهاد می‌کرد

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت شهید سلیمانی منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۳ دی ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (ص): «فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِی» (بحار الانوار، ج ۶۷، ص ۳) «فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحال کند مرا خوشحال کرده است.»

سلام بر زهرای مرضیه (س)، معیار خشنودی و خشم پروردگار، امّ ابیها، نخستین مدافع و شهید حریم ولایت، فخر زمین و جوهر دین؛ و سلام بر همه مادران و زنان ایران اسلامی و جهان بزرگ تشیع که افتخار یافته ‏اند تا روزشان با فرخنده میلاد دخت پیامبر خدا (ص) در بیستم جمادی‌الثانی مزین و متبرک شود. همچنین درود می‏فرستیم بر روح پرفتوح قائد عظیم الشأن و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که از برکات ولادت فاطمه زهرا (س) و هدیه خداوند به ملت ایران و مستضعفان عالم در زادروز ولادت فخر بانوان دو عالم محسوب می ‏شوند. خدای را سپاس می‌گوییم که در روز و ایام میلاد باسعادت خیر کثیر و بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) که به حق هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر نام گرفته است، فرصتی فراهم است تا ضمن ادای احترام به مقام شامخ آن الگوی بشریت و انسان‌های آزاده، حق طلب و عدالت جو به واکاوی میزان فاصله سبک زندگی خود با سیره فاطمه (س) پرداخته و از این فرصت برای شناساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان، مادران و دختران کشورمان به متولیان امور و جهانیان بهره برده و نیز نگاه و توجه آنان را به موقعیت، جایگاه و حقوق و مطالبات زنان معطوف بداریم.

امروز بیش از هر زمان دیگری به شنیدن پیام فاطمی نیازمندیم. او همان کسی بود که عفاف را با حضور فعال اجتماعی در هم‌آمیخت و همچون ستاره‌ای در آسمان غبارآلود زمان خویش درخشید. او همان کسی است که در جوانی چهار فرزند داشت و حتی از نابینا هم روی می‌گرفت و در عین حال توان او در خطابه و کُنش اجتماعی بی‌بدیل بود. او در دفاع از حق و تبیین حقایق جهاد می‎کرد. او کار‌هایی کرد که بسیاری از مردان معاصرش جسارت انجام آن را نداشتند. نامگذاری روز میلاد آن بانوی بی‌همتا به عنوان روز مادر و زن، تقارنی است شایسته و در عین حال تأمل برانگیز، تقارنی که از یک سو ناظر به مقام رفیع مادران و زنان است و در یک نگاه نیز یادآور اهمیت و ضرورت توجه به آموزه‌های اخلاق و منش فردی و اجتماعی آن بانوی عفیف و فعال در فرهنگ اسلامی است. این خصوصیات فراتر از بانوان برای مردانِ مسلمان نیز اسوه است.

از دیگر سو در ایام شهادت شهید قدس، حاج قاسم سلیمانی هستیم. وی یکی از ممتازین مکتب فاطمی و نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان مکتب امام خمینی (ره) بود و تدبیر، شجاعت و اخلاص را همزمان داشت و ترکیب این خصائل نیکو از او اسطوره‌ای ساخته بود که حتی فرماندهان دشمن نیز به نبودنِ امثال او در اردوگاهشان رَشک می‌بردند. شهید سلیمانی به هر کِلتَا الحُسنَیَین رسید؛ هم در پایه ریزی مقاومت در غزه و لبنان و عراق و سوریه و یمن پیروز شد و هم به شهادت رسید. امروز فرزندان حاج قاسم در غزه و لبنان و یمن و عراق در عین مظلومیت، مقتدرانه با استکبار جهانخوار پنجه در انداخته‌اند و با توجه به مرکزیت ایران در جبهه مقاومت، قوی و استوارسازی ایران، مهمترین خدمت به آرمان حاج قاسم است.

بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا با همین استدلال، انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتهای سال را مهمترین عرصه نقش آفرینیِ مردان و زنان دانشگاهی می‌داند و جهاد تبیین را به منظور خلق مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت پیشه خود خواهد ساخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه