پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۵۶
|
کد خبر: ۷۷۷۷
در گفتگوی بسنا با مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه بوعلی‌سینا مطرح شد؛

اینترنت دانشگاه چرا کُند است؟!/ چرا در دانشگاه از VPN استفاده می‌کنیم؟!/ چرا به اینترنت فرودگاهی دسترسی نداریم؟!

دکتر محرم منصوری‌زاده به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

دکتر محرم منصوری‌زاده مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه بوعلی‌سینا در پاسخ به سوالات دانشجویان پیرامون موضوع اینترنت، به خبرنگار بسنا گفت: قطعی اینترنت بیشتر مواقع برای دسترسی‌های بی‌سیم اتفاق می‌افتد. دلیل اصلی این امر استفاده از اکسس‌پوینت‌های کم‌توان یا دور از محدوده حضور کاربر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آسیب‌های بهداشتی اکسس‌پوینت‌های پرتوان مورد بحث است؛ استفاده از آنها در محیط‌های خوابگاهی توصیه نمی‌شود؛ لذا بهتر است دانشجویان از شبکه سیمی دانشگاه که در خوابگاه‌ها در دسترس است، استفاده نمایند.

منصوری‌زاده افزود: برای موارد پرتکرار خواهشمندم موضوع را به مسؤول خوابگاه و پشتیبان فناوری اطلاعات در خوابگاه اطلاع دهید تا سریع‌تر پیگیری شود.

وی همچنین عنوان کرد: استفاده از سامانه اکانتینگ و حسابرسی (VPN) برای مدیریت کاربران و نحوه و میزان بهره‌برداری آن‌ها از شبکه لازم و ضروری است. برای دسترسی به وب‌سایت‌های تحریمی یا فیلترشده هم پیشنهاد فنی خاصی در دانشگاه نمی‌توان داشت.

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: در اغلب دانشگاه‌های بزرگ از سیستم اکانتینگ و VPN استفاده می‌شود، زیرا فعلا مطمئن‌ترین راه برای مدیریت میزان مصرف گروه‌های مختلف کاربری است.

وی در نهایت اضافه کرد: اینترنت Hotspot که در زبان عامیانه به اینترنت فرودگاهی هم معروف است، در گستره دانشگاه و لزوم ورود کنترل شده به دانشگاه، قابل بهره‌برداری نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست