پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۲۲
|
کد خبر: ۷۸۸۹
با پیگیری دانشجویان و مسؤولین دانشگاه بوعلی‌سینا؛

راه برای استخدام دانش‌آموختگان رشته ایران‌شناسی هموارتر شد

با پیگیری دانشجویان و مسؤولین دانشگاه بوعلی‌سینا، موانع استخدامی رشته ایران‌شناسی برداشته شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، با پیگیری‎های رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، گروه ایران‌شناسی و انجمن علمی دانشجویی ایران‌شناسی، این رشته در ردیف آزمون‎های استخدامی کشوری قرار گرفت.

رشته ایران‌شناسی در نظام آموزش عالی ایران یکی از رشته‎های نوظهوری است که از سال ۱۳۸۳ تاکنون در نزدیک به ۱۰ دانشگاه در ایران ارائه می‌شود و نزدیک به دو دهه است که در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

با این وجود و علی‌رغم این سابقه ۲۰ ساله در نظام دانشگاهی ایران، دانش‌آموختگان این رشته با مشکلاتی متعددی در زمینه معرفی به بازار کار درگیر بودند.

یکی از اصلی‌ترین موانع موجود در این زمینه، ناآگاهی نهاد‌ها و سازمان‌های هم‌راستا با این رشته مانند وزارت آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و … از محتوای رشته و عدم به رسمیت ‎شناخته‎شدن آن در نظام اداری و استخدامی کشور به عنوان یکی از رشته‌های موردنظر در شرایط احراز مشاغل این نهاد‌ها بوده است.

از این رو در طول نیم‌سال تحصیلی گذشته دانشجویان و استادان گروه آموزشی ایران‌شناسی دانشگاه بوعلی‌سینا با پشتیبانی مسؤولین دانشگاه با برگزاری جلسات مختلف و نامه‎نگاری‎های رئیس دانشگاه با نهاد‌های ذی‌ربط، به طور جدی به پیگیری این حق مغفول‌مانده دانشجویان ایران‌شناسی پرداخت تا رشته ایران‌شناسی به فهرست رشته‌های تحصیلی مورد تقاضای سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه اضافه گردد.

با به نتیجه رسیدن تلاش‌های یاد شده، در آزمون استخدامی اخیر رشته ایران‌شناسی نیز به فهرست کد رشته‌های مندرج در دفترچه‌های آزمون افزوده شده و سرانجام دانش‌آموختگان این رشته می‎توانند در آزمون‌های جدید استخدامی از جمله آزمون استخدامی آتی وزارت آموزش و پرورش که برای جذب مربی پرورشی برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه