پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۵
|
کد خبر: ۸۰۱۱
دهه سرآمدی آموزش دانشگاه بوعلی‌سینا با شعار «آموزش، اساس تحول و پیشرفت» از ۸ الی ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، دکتر گودرز احمدوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا طی مصاحبه‌ای با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در دهه سرآمدی آموزش دانشگاه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گفت:

اعضای هیئت علمی نقش کلیدی در پرورش علمی و اخلاقی دانشجویان و ایجاد پیشرفت و تحول در جامعه دارند، بر همین اساس خدمت رسانی به جامعه، فرهنگ سازی و توسعه حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق محسوب می‌شود. جایگاه ارزنده جمهوری اسلامی ایران در کسب دستاورد‌های علمی در حوزه‌های مختلف، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیأت علمی و یاوران علمی دانشگاه‌ها است. با عنایت به سیاست­‌های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت بهبود سطح کیفی و کمی آموزش و همزمان با بزرگداشت مقام شامخ استاد، دانشگاه بوعلی‌سینا در دهه سرآمدی آموزش، با اجرای برنامه‌های مختلف از تلاش­‌ها­ی صادقانه و عالمانه اعضای هیئت علمی در عرصه آموزش تجلیل بعمل خواهد آورد.

وی با بیان اینکه شعار «آموزش، اساس تحول و پیشرفت» برای این دهه در دانشگاه بوعلی‌سینا در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برای شناسایی و تجلیل از اساتیدی که در حوزه آموزش فعال هستند مولفه‌ها و پارامتر‌های مختلفی از جمله کیفیت آموزش، آموزش پژوهی، رعایت اخلاق حرفه‌ای، شاگرد پروری و … درنظر گرفته شده است.

وی اهم برنامه این دهه را که از هشتم تا هجدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، را به شرح ذیل عنوان کرد:

۱- برگزاری کارگاه­‌های آموزشی و دانش‌افزایی در دو سطح دانشکده (تخصصی) و دانشگاه (عمومی) - لیست کارگاه‌ها

۲- برگزاری یک کارگاه بیان تجربیات زیسته آموزشی توسط چند نفر از پیش­کسوتان دانشگاه

۳- برگزاری پیاده روی عمومی دانشگاهیان (هیأت علمی و کارمند)

۴- برگزاری دوچرخه سواری عمومی دانشگاهیان (هیأت علمی و کارمند)

۵- برگزاری یک کارگاه ویژه برای خانواده‌های دانشگاهیان در حوزه‌های علوم اجتماعی، فرهنگی و روان شناسی با مشارکت معاونت فرهنگی دانشگاه

۶- برگزاری یک کارگاه ویژه برای کارشناسان در حوزه‌های علوم اجتماعی، فرهنگی و روان شناسی با مشارکت معاونت فرهنگی دانشگاه

۷- برگزاری یک جلسه ویژه کارشناسان و معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ها که در این مراسم از کارشناسان برتر دانشکده‌ها و حوزه معاونت آموزشی و اداره امور آموزشی دانشگاه و فرزندان افتخارآفرین دانشگاهیان (هیأت علمی و کارمندان) که در جشنواره‌ها، مسابقات و ... آزمون‌های رسمی ملی و بین المللی طی سال ۱۴۰۲ حائز رتبه‌های برتر شده اند، تجلیل خواهد شد.

۸- برگزاری مراسم تجلیل از دانشجویان برتر آموزشی، پژوهشی (استعداد‌های درخشان)

۹- برگزاری مسابقات ورزشی خاص آقایان و خانم‌ها در دو سطح صرفا هیأت علمی و کارکنان با هماهنگی و اجرای مدیریت تربیت بدنی دانشگاه

۱۰- برگزاری مراسم اختتامیه دهه سرامدی آموزش که در این مراسم ضمن ارائه گزارش امور آموزشی یکسال گذشته، از افراد و برگزیدگان زیر نیز تجلیل بعمل خواهد آمد:

- اعضای هیأت علمی برتر گروه‌های آموزشی که بر اساس آیین‌نامه تعیین اعضای هیأت علمی برتر گروه‌های آموزشی حائز رتبه برتر شده‌اند.

- اعضای هیأت علمی که طی سال ۱۴۰۲ به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند.

- مدیران گروه برتر دانشکده‌ها

- اعضای هیأت علمی دانشگاه که بعنوان استاد نمونه کشوری معرفی شده اند.

- معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی برتر دانشکده‌ها

- دو نفر از اعضای هیأت علمی که در سال گذشته بیشترین ساعات کارگاه دانش افزایی را بعنوان مدرس برگزار نموده اند.

- دو نفر از اعضای هیأت علمی که در سال گذشته بیشترین ساعات شرکت در کارگاه دانش افزایی را داشته‌اند.

- اعضای هیأت علمی که در سال گذشته کتاب آمورشی توسط انتشارات معتبر منتشر کرده‌اند.

- یک نفر از هر دانشکده که در سال گذشته در سمت استاد راهنما، بیشترین دانش آموخته تحصیلات تکمیلی اشتغال یافته در شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را داشته است.

- یک نفر از هر دانشکده که در سال گذشته کمترین دانشجوی تحصیلات تکمیلی سنواتی را داشته است.

- یک نفر از هر دانشکده که در سال گذشته طرح پژوهشی تقاضامحور خاتمه یافته در حوزه آموزش داشته است.

- یک نفر از هر دانشکده که با تایید مدیریت برنامه ریزی آموزشی دانشگاه، در سال گذشته برنامه درسی یک رشته دوره کارشناسی را تدوین نموده است.

- یک نفر از هر دانشکده که با تایید مدیریت برنامه ریزی آموزشی دانشگاه، در سال گذشته برنامه درسی یک رشته دوره کارشناسی ارشد یا دکتری را تدوین نموده است.

- یک نفر از هر دانشکده که در سال گذشته دانشجوی تحصیلات تکمیلی تحت راهنمایی وی در مسابقات و جشنواره­‌های معتبر ملی و بین المللی مقام اول تا سوم را کسب کرده است.

- یک نفر از هر دانشکده که در سال گذشته دانشجوی تحصیلات تکمیلی تحت راهنمایی وی، ثبت اختراع داشته است.

- یک نفر از هر دانشکده که در سال گذشته محتوای ویدئویی آموزشی بارگذاری شده توسط ایشان در بستر سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو یا بستر شبکه‌ها و سرویس‌های عمومی و اجتماعی، بیشترین بازدید را داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه