پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۴۲
|
کد خبر: ۸۰۹۵
بسیج دانشجویی جزئیات ثبت‌نام پیاده‌روی دانشجویی اربعین حسینی، پرداخت تسهیلات و گذرنامه را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، جزئیات ثبت نام کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین دانشگاه بوعلی سینا و پرداخت تسهیلات به دانشجویان اعلام شد.

متقاضیان ثبت نام کاروان دانشجویی پیاه روی اربعین برای ثبت نام به سایت https://survey.porsline.ir/s/ngG6mpC0 مراجعه کنند.

لازم به ذکر است مهلت ثبت نام تا ۱۸ مردادماه می‌باشد و زمان اعزام کاروان هفته آخر مرداد ماه خواهد بود.

ثبت نام اربعین
به منظور ثبت نام وام بلاعوض برای دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا _اعم از دانشجویان خانم و آقا_ که قصد زیارت اربعین را دارند مراجعه به لینک http://qrir.ir/uxoM9r ضروری می‌باشد. ضمنا دانشجویان آقا می‌توانند از طریق همین لینک در کاروان اربعین که ویژه برادران می‌باشد ثبت نام کنند.

نکات قابل توجه:
-دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۱۴۰۳ اعزام کاروان اربعین برای خواهران ندارد و اعزام صرفا ویژه برادران می‌باشد.
-دانشجویان محترم پس از زیارت اربعین می‌بایست تصویر مدارک و مهر خروج گذرنامه را از طریقی که در کانال بسیج دانشجویی منتشر خواهد شد ارسال کنند. پس از طی مراحل اداری وام به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وام بلاعوض
پس از پیگیری‌های انجام شده، هماهنگی‌های لازم برای تخصیص وام بلاعوض برای دانشجویان گرامی به جهت شرکت در اربعین حسینی صورت گرفته است. (تفاوتی ندارد که همراه کاروان دانشجویی به اربعین اعزام می‌شوید یا به صورت آزاد. در هر دو صورت می‌توانید تقاضای وام داشته باشید)

شرایط تعلق:
این وام ویژه دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا می‌باشد و پس از اربعین به شرط وجود مهر خروج در گذرنامه، پرداخت خواهد شد و مبلغ وام بلاعوض: ۲,۵۰۰,۰۰۰  تومان می‌باشد.

نکات بسیار مهم:
-دانشجویان باید دقت کنند که بارگذاری مدارک مورد نیاز جهت استفاده از این تسهیلات الزامی است. مهم‌ترین این مدارک هم شامل تصویر روادید شخص و مهر خروج می‌باشد؛ (نحوه بارگذاری مدارک مورد نیاز اطلاع رسانی خواهد شد).

توجه داشته باشید که حتی الامکان تلاش می‌شود به تمام متقاضیان وام داده شود، اما در صورتیکه تقاضا زیاد باشد، فقط به نفراتی که زودتر ثبت نام کرده باشند وام تعلق خواهد گرفت.

کاروان دانشجویی
همان طور که گفته شد دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۱۴۰۳ اعزام کاروان اربعین برای خواهران ندارد و اعزام صرفا ویژه برادران می‌باشد.

چنانچه برادران محترم تصمیم به ثبت نام در کاروان دانشجویی دارند باید حتما پرسشنامه‌ای که لینک آن منتشر شده را تکمیل کنند. ثبت نام در سامانه سماح نیز برای کلیه زائران اجباری است.

گذرنامه
توضیحات زیر می‌تواند برای عموم زائران اربعین مفید باشد:
-درصورتی که گذرنامه دارید و گذرنامه شما بیش از ۶ ماه از تاریخ سفر اعتبار دارد در این مرحله لازم نیست کاری انجام دهید).
-در صورت نداشتن گذرنامه و یا از تاریخ سفر کمتر از شش ماه به تاریخ انقضای گذرنامه شما مانده است، لازم است هر چه سریعتر نسبت به دریافت یا تمدید گذرنامه اقدام نمایید.
-برای گرفتن یا تمدید گذرنامه لازم است مجوز خروج از کشور شما صادر شده باشد و به پلیس گذرنامه منتقل شده باشد. (اگر کارت معافیت یا کارت پایان خدمت دارید نیازی به گرفتن مجوز خروج نیست). اگر هنوز مجوز خروج را نگرفته اید طبق دستورالعمل‌ها‌ی مجوز خروج از کشور که شرح آن در ادامه آمده عمل کنید.

برای گرفتن گذرنامه به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید، مدارک لازم جهت دریافت گذرنامه:

• اصل شناسنامه
• اصل کارت ملی
• کارت معافیت یا کارت پایان خدمت
• اصل گذرنامه منقضی (در صورت تمدید گذرنامه)
• برای خواهران متاهل برگه محضری مبنی بر اجازه همسر نیز الزامی است.


گذرنامه ویژه اربعین

امسال امکان اخذ گذرنامه زیارتی ویژه اربعین نیز فراهم شده است. این گذرنامه صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین است. مبلغ دریافت آن نیز کمتر از قیمت گذرنامه عادی می‌باشد. برای دریافت گذرنامه ویژه اربعین می‌توانید به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ و یا به صورت غیرحضوری و از طریق سایت http://sakha.epolice.ir اپلیکیشن پلیس من اقدام کنید:

-ابتدا وارد http://sakha.epolice.ir آدرس شوید. در صورتی که دفعه‌ی اولی است که از این سامانه استفاده می‌کنید، باید از قسمت ثبت نام برای خود حساب کاربری بسازید و سپس وارد شوید.
-از منو سمت راست روی خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه کلیک کنید تا زیر منو مربوطه باز شود. روی درخواست صدور گذرنامه زیارتی کلیک کنید.
-فرایند درخواست پاسپورت زیارتی را تکمیل نمایید. ظاهراً شرط صدور گذرنامه زیارتی منوط به ثبت نام در سامانه سماح می‌باشد. (ثبت نام در سامانه سماح: https://samah.haj.ir)

شرایط صدور گذرنامه زیارتی
• این گذرنامه صرفا برای مسافرت زیارتی به کشور عراق قابل استفاده می‌باشد.
• افرادی که گذرنامه معتبر داشته باشند امکان دریافت گذرنامه زیارتی ندارند.
• این گذرنامه فقط برای یک نفر (فردی که با کدملی خود وارد سامانه شده است) صادر می‌شود و افراد در همه سنین می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه با نام کاربری خود وارد شوند و درخواست گذر زیارتی ثبت نمایند.

مدارک موردنیاز گذرنامه زیارتی
• تصویر موافقت رسمی همسر برای بانوان متاهل.
• تصویر موافقت رسمی ولی یا قیم برای متقاضیان کمتر از ۱۸ سال
• درصورتی که در سامانه عکس وجود نداشته باشد بارگذاری عکس رنگی زمینه سفید ۴*۶) تمام رخ، بدون عینک، درمورد بانوان بالای شش سال با رعایت کامل حجاب اسلامی
• به منظور ثبت درخواست صدور گذرنامه زیارتی لازم است اطلاعات آدرس، محل صدور و محل تولد شما در سامانه وجود داشته باشد. درصورتی که اطلاعات محل تولد یا محل صدور وجود ندارد، در صفحه اطلاعات فردی آن‌ها را وارد کنید و در صورت عدم وجود آدرس، آدرس خود را در سامانه ثبت نمایید.

مجوز خروج از کشور
کسانی که دارای معافیت دائم یا کارت پایان خدمت می‌باشند در این مرحله نیاز نیست کاری انجام دهند.
اما دانشجویانی که دارای معافیت تحصیلی می‌باشند باید برای خروج از کشور مجوز دریافت کنند.

مراحل دریافت مجوز:
-برای گرفتن مجوز خروج از کشور لازم است وارد سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سایت سخا) به نشانی https://sakha.epolice.ir شوید.

-در صورتی که دفعه‌ی اولی است که از این سامانه استفاده می‎‌کنید، باید از قسمت ثبت نام برای خود حساب کاربری بسازید و سپس وارد شوید.

-پس از ورود به سایت از منوی «وظیفه‌ی عمومی» انتخاب گزینه‌ی «درخواست مجوز خروج از کشور جدید»

-در بخش «ثبت درخواست خروج از کشور جدید» نوع درخواست را «درخواست خروج از کشور زیارتی» قرار داده و ثبت درخواست را بزنید. در این مرحله مقصد را «عراق» انتخاب کنید. پس از ثبت درخواست باید روی گزینه «پرداخت هزینه خدمات» کلیک کنید.
-طبق اعلام رئیس سازمان وظیفه عمومی، برای مشمولانی که می‌خواهند در ایام اربعین عازم عتبات عالیات شوند نیازی به پرداخت وثیقه و تاییدیه دانشگاه ندارند و به صورت خودکار مراحل تاییدیه مجوز خروج شما از مرحله تایید دانشگاه و پرداخت وثیقه رد می‌شود.


اجازه همسر برای بانوان متاهل

طبق قانون زنان متأهل برای در یافت گذرنامه باید اجازه محضری همسر را هم همراه با سایر مدارک ارائه دهند.
خواهران متأهل که یکبار همسرشان به صورت محضری برای اخذ گذرنامه رضایت داده باشد دیگر برای تمدید نیاز به اجازه مجدد ندارند مگر اینکه همسرشان وی را ممنوع الخروج کرده باشد. البته برای خواهرانی که قصد دریافت گذرنامه ویژه اربعین را دارند احتیاجی به «اجازه محضری» همسران نیست.
بلکه خواهران می‌توانند به همراه همسران خود به ادارات پلیس گذرنامه مراجعه کنند و در محل، زوجیت آن‌ها توسط مامور مورد نظر تایید و اجازه همسر اخذ شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر