پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۰
|
کد خبر: ۸۱۱۶
بر اساس آیین‌نامه استخدامی اعلام شد؛

کاهش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی خانم به ازای هر فرزند

بر اساس آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی خانم که بعد از لازم‌الاجرا شدن قانون جوانی جمعیت فرزندانی به دنیا بیاورند به ازای هر فرزند یکسال سن بازنشستگی آن‌ها کم می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، بر اساس ماده ۱۰۴ آئین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که از یک فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، در موارد خاص مؤسسه آموزش عالی یا دانشگاه می‌تواند عضو واجد شرایط ذیل را با درخواست ذی‌نفع، تصویب هیئت رئیسه مؤسسه و هماهنگی با صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پیش از موعد بازنشسته کند.

عضو هیئت علمی مرد:

الف: داشتن حداقل شصت سال سن و حداقل بیست سال سابقه خدمت با بیست روز حقوق و مزایا

عضو هیئت علمی زن:

ب: داشتن حداقل بیست سال سابقه خدمت با بیست روز حقوق و مزایا

تبصره ۱: مادران شاغلی که از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فرزند یا فرزندانی به دنیا خواهند آورد به‌ازای هر فرزند، می‌توانند از یک‌سال کاهش در سن بازنشستگی برخوردار شوند و برای فرزند سوم و بیشتر میزان کاهش، یک‌ونیم سال به‌ازای هر فرزند خواهد بود.

حداقل سن بازنشستگی مشمولین این بند برای مادران دارای یک فرزند چهل و دو سال، دارای دو فرزند چهل و یک‌سال و برای سه فرزند و بیشتر چهل سال و حداقل با بیست سال سابقه پرداخت حق بیمه است. برقراری مستمری یا حقوق بازنشستگی متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه در زمان اشتغال است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه