پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۴
|
کد خبر: ۸۱۱۹
به استناد بررسی‌های مرکز ارزیابی و پایش عملکرد؛ براساس آخرین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (۲۰۲۴)، در رتبه بندی کلی جهانی، دانشگاه بوعلی‌سینا با رتبه ۱۲۷۰ از بین ۴۹۹۵ دانشگاه جهان، موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده‌است همچنین در بخش آسیای غربی رتبه ۳۷ را از بین ۴۱۴ دانشگاه کسب کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، به استناد بررسی‌های مرکز ارزیابی و پایش عملکرد؛ براساس آخرین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (۲۰۲۴)، در رتبه بندی کلی جهانی، دانشگاه بوعلی‌سینا با رتبه ۱۲۷۰  از بین ۴۹۹۵ دانشگاه جهان، موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده‌است همچنین در بخش آسیای  غربی رتبه ۳۷ را از بین ۴۱۴ دانشگاه کسب کرده است.

دانشگاه بوعلی‌سینا در نظام رتبه بندی نیچر  موفق به کسب جایگاه  ۱۲ در میان ۹۶ دانشگاه کشور شده است.

همچنین بر اساس رتبه‌بندی موضوعی نیچر در شاخه شیمی رتبه ۱۱۷۸ جهانی و رتبه ۸ کشوری و در شاخه علوم فیزیک رتبه ۱۴۲۰ جهانی و رتبه ۱۸ کشوری را کسب کرده است.

شایان ذکر است؛ نیچر ایندکس برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در انگلیس به رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه‌های جهان اقدام کرد.

رتبه‌بندی ۲۰۲۴ نیچر ایندکس دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دارای تحقیقات با کیفیت در زمینه‌های علوم زیستی، شیمی، فیزیک، علوم زمین و زیست محیطی را در سال ۲۰۲۳ (از تاریخ ۱ می ۲۰۲۳ لغایت ۳۰ آوریل ۲۰۲۴) مورد بررسی قرار داده است. در این رتبه‌بندی علاوه بر تعداد مقاله، سهم موسسه در نگارش مقاله (با در نظر گرفتن نویسندگان سایر موسسات) و وزن حوزه موضوعی نیز لحاظ می‌شود.
نیچر ایندکس یک پایگاه اطلاعاتی متشکل از وابستگی سازمانی نویسندگانی است که در ۸۲ نشریه برتر علوم طبیعی (Natural-Science)  مقاله چاپ کرده اند. خروجی مقاله برای یک موسسه، کشور، منطقه یا شهر به دو صورت محاسبه می‌شود. نیچر ایندکس تعداد مطلق و تعداد سهم کسری از انتشار مقاله در سطح سازمانی و ملی را ارائه می‌دهد و به این ترتیب، شاخصی از خروجی و همکاری پژوهشی با کیفیت در سطح جهانی است. نیچر ایندکس به صورت ماهانه به روز رسانی شده و اطلاعات یک دوره ۱۲ ماهه را بر روی وبگاه خود نمایش می‌دهد.

مقالات منتشرشده با وابستگی سازمانی دانشگاه بوعلی‌سینا در این رتبه بندی به شرح ذیل است:

عنوان مقاله

نویسندگان

شاخه

شماره

On redshift evolution and negative dark energy density in Pantheon + Supernovae

محمد ملك جانی

فیزیک

1

Growth of matter perturbations in some parametrization of dark energy models

نوراله نظری پويا

فیزیک

2

Synthesis and Application of Task-Specific Bimetal–Organic Frameworks in the Synthesis of Biological Active Spiro-Oxindoles

الهام توکلی، حسن سپهرمنصوری، محمدعلی زلفی گل، اردشیر خزایی، عبدالمجید محمدزاده، الهه قیطاس رنجبر، محمدعلی اصحابی

شیمی

3

Application of Functionalized Zn-Based Metal–Organic Frameworks (Zn-MOFs) with CuO in Heterocycle Synthesis via Azide–Alkyne Cycloaddition

سیما کلهر، حسن سپهرمنصوری، محمود زارعی، محمدعلی زلفی گل

شیمی

4

Application of Metal-Organic Frameworks with Sulfonic Acid Tags in the Synthesis of Pyrazolo[3,4-b]pyridines via a Cooperative Vinylogous Anomeric-Based Oxidation.

حسن سپهرمنصوری، میلاد محمدی رسول، محمود زارعی، محمدعلی زلفی گل

شیمی

5

S8 increases with effective redshift in ΛCDM cosmology

محمد ملك جانی

نجوم

6

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست