پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۴
|
کد خبر: ۸۱۳۷
مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: با انسجام بخشی، هویت بخشی و توانمندسازی دانشجویان داوطلب در کانون‌های همیاران سلامت دانشجویی می‌توان به داشتن جامعه دانشجویی سالم کمک کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوه، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه داشتن جامعه دانشگاهی سالم نیاز به افزایش و توسعه مراکز سلامت نیست اظهار کرد: با کمک به تقویت و مهارت‌آموزی و توانمندسازی کانون‌های فعال می‌توان به جامعه دانشجویی کمک کرد.

وی گفت: آنچه در این کانون‌ها در اهم امور است، انتقال آموزه‌ها به دانشجویان جدید الورود و تلاش برای ایجاد انگیزه جهت فعالیت در این کانون‌ها است.

نعیمی ادامه داد: یکی از مشکلات و آسیب به فعالیت‌های دانشجویی موضوع قائم به فرد بودن برنامه‌ها است، یعنی بعد از فعالیت دانشجو در صورتی که این دانش و تجربه منتقل نشود فعالیت تعطیل و منفعل خواهد شد. پس برای استمرار و تداوم هر امری در هر زمانی ما در ابتدا به عزم جدی و سپس یک برنامه‌ریزی و سیاستگذاری هدفمند برای تربیت یک همیار داوطلب جهت انتقال دانش و تجربه خود به دیگری و تبدیل علم به عمل نیازمندیم.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: هفتمین همایش کشوری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت جسم و روان به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا از هفدهم تا نوزدهم شهریور ماه با حضور بیش از ۴۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف این همایش از جمله ایجاد انسجام تشکیلاتی با هدف اعتبار بخشی به فعالیت‌های دانشجویی در قالب همیاران سلامت در مجموعه مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه کشور، ایجاد هویت به فعالیت‌های مبتنی بر احساس مسئولیت اجتماعی در بین دانشجویان، از آماده سازی فعالان دانشجویی در این حوزه جهت حضور در دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی افزود: محور‌های همایش هفتم مبتنی بر ۱۴ دوره آموزشی برای ارتقاء و توانمندسازی دانشجویان بود که که  مهم‌ترین این دوره‌ها عبارت از: دوره مهارت تعامل مطلوب، مهارت مدیریت استرس، مهارت مدیریت و تنظیم هیجانات و کنترل خشم، مهارت خود مراقبتی، سازگاری و تاب آوری و ازدواج موفق، مطالعه و یادگیری و کنشگری فعال دانشجویی بود.

همچنین کارگاه‌هایی با عنوان اضطراب اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد، شناسایی و کنترل رفتار‌های پرخطر و پیشگیری از خودکشی، نقش دانشگاه در کسب مهارت درآمدزایی برگزار شد.

در پایان دکتر نعیمی گفت: دانشگاه بوعلی‌سینا با داشتن گروه آموزشی روانشناسی کارآمد و مدبر، مرکز مشاوره فعال و مجموعه دانشجویی همیاران سلامت باانگیزه و فعال توانست میزبان بسیار خوبی برای هفتمین همایش کانون‌های سلامت کشور باشد.

خبرنگار: فاطمه یلون

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست