پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۸۹
|
کد خبر: ۸۲۶
دکتر ابراهیم خدایی اعلام کرد؛

تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸، ۳۰درصد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۳۰ درصد قطعی است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: روز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۹۷ کمیته سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه داد و میزان سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی را ۳۰ درصد قطعی تصویب کرد.

وی افزود: دروس امتحانات نهایی دانش‌آموزان هم در این جلسه مشخص شد و ما درس‌هایی که روی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان تأثیرگذار است را بر اساس بررسی های کارشناسی که در دبیرخانه انجام شده بود پیشنهاد کردیم.

وی گفت: عناوین دروس و تعداد دروس باید در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود و پس از تصویب اطلاع رسانی می شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: این مصوبه در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو است.

وی افزود: امتحانات نهایی در خرداد ۹۸ برگزار و برای پایه دوازدهم عناوین دروس اعلام می شود. ضمن اینکه ضرایب دروس کنکور برای دروس متناظر امتحانی نیز یکسان خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

خدایی بیان کرد: میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ برای داوطلبانی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ به بعد اخذ کرده بودند به میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت و برای داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی که مدرک خود را از سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ به بعد اخذ کرده‌ بودند به میزان حداکثر ۵ درصد به صورت تأثیر مثبت در نمره‌ کل نهایی آنان لحاظ شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش