پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۸۱
|
کد خبر: ۹۳۹
مدیر سبز، فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه بوعلی سینا گزارش داد؛

تعمیرات و بازسازی استخر دانشگاه 50 روز به طول انجامید

مهندس خلیل طالع اسلامی، مدیر سبز، فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، با ارائه گزارشی، جزئیات تعمیرات و بازسازی استخر دانشگاه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

مهندس خلیل طالع اسلامی، مدیر سبز، فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، با ارائه گزارشی، جزئیات تعمیرات و بازسازی استخر دانشگاه را تشریح کرده و گفت: استخر دانشگاه بوعلی سینا در اسفندماه سال 1389 مورد بهره برداری قرار گرفت و تا شروع عملیات بازسازی و تعمیرات آن، بیش از 8 سال از بهره برداری آن می‌گذشت.

وی خاطرنشان کرد: طی بازدید های به عمل آمده و بررسی های کارشناسی در بهمن ماه 1396، مشخص شد که بخش های مختلف این استخر نیاز به انجام تعمیرات اساسی و سرویس های ضروری دارد.

طالع اسلامی افزود: این امر در فروردین ماه سال جاری طی یک نامه به استحضار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه رسید و با موافقت و دستور ایشان انجام بازسازی و تعمیرات در دستور کار مدیریت فنی و و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پیش بینی اولیه زمان تعمیرات 30 روز کاری بود و ماه مبارک رمضان به دلیل تعطیلی استخر به عنوان زمان مناسب پیشنهاد گردید، که به دلیل انجام تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار، عملا از 17 خرداد ماه پیمانکاران کار تعمیرات را شروع کردند.

مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه اظهار داشت: مسؤولیت مدیریت پروژه به دکتر نعمتی واگذار شد و ایشان به عنوان ناظر عالی به همراه تیمی از پرسنل تأسیسات، پایش کار در بخش های مختلف را عهده دار شدند و در حدود 50 روز عملیات بازسازی و تعمیرات به طول انجامید.

وی یادآور شد: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه در چندین مرحله بازدید و گاها سرزده از نزدیک شاهد اجرای عملیات بازسازی و تعمیرات بوده و راهنمایی های لازم را ارائه نمود.

مهندس طالع اسلامی تشریح کرد: عملیات بازسازی و تعمیرات شامل دو بخش کلی بود؛ یکی بازسازی و رفع نشتی و اصلاح سیستم جمع آوری آب شستشو و سرریز استخر های کوچک و بزرگ و دیگری انجام تعمیرات کلی و سرویس های ضروری در موتور خانه که خود شامل مواردی است از جمله انجام تعمیرات کلی ،رسوب زدایی، تعویض سیلیس و افشانک های 7 دستگاه فیلتر شنی مربوط به استخر ها، تعویض کامل لوله کشی های ورود و خروج استخر ها و اصلاح سیستم های چربی گیر و موگیر و همچنین تعویض مبدل های حرارتی و کلکتور های سیستم های گرمایی و تصفیه آب استخرها.

وی در ادامه، علت انجام این موارد را چنین توضیح داد: نشتی کاسه‌های استخر به صورت کلی از ماه های قبل وجود داشت که این امر موجب پوسیدگی لوله‌کشی‌های ورود و خروج آب شده بود، مخصوصا استخر کوچک که قبل از آغاز عملیات بازسازی دچار نشتی شدید شده بود.

وی اضافه کرد: برای انجام سریع و مطمئن تعمیرات، رطوبت گیری و اعمال پرایمر جاذب رطوبت و نهایتا عایق کاری یکنواخت، پلی اوره گرم جایگزین عایق کاری رطوبتی و نهایتا کاشی کاری گردید و بعد از عایق کاری خط کشی انجام شد و همچنین گریل ها و سیستم جمع آوری آب سرریز و شستشو سامان دهی شد که در آینده نزدیک آب حاصل که از نظر حجم قابل توجه است، به عنوان آب خاکستری به دریاچه منتقل خواهد شد.

مدیر سبز، فنی و نظارت بر طرح های عمرانی ادامه داد: کلیه لوله کشی های پوسیده و معیوب به صورت کامل جمع آوری و ضمن انجام اصلاحات لازم مجددا لوله کشی انجام شد؛ سیلیس موجود فیلتر های شنی که کاملا به صورت لجن درآمده بود تخلیه شد و بعد از تمیزکاری، سندبلاست، شستشو و نصب تعداد 1900 افشانک جدید و جایگزینی آنها با افشانک های رسوب گرفته و کهنه نهایتا داخل فیلتر ها با رنگ اپوکسی پوشش داده شد و سیلیس دانه بندی شده در چهار اندازه و مش مختلف از نوع ممتاز شارژ گردید و به این صورت سیستم تصفیه فیزیکی کاملا نوسازی شد.

وی افزود: در ادامه این اقدامات، کلکتورها و شیر آلات تمیزکاری و رسوب زدایی شده و سیستم گرمایش آب استخرها که شامل مبدل های حرارتی پوست و کویل مسی بودند، همگی تعویض شدند و انجام این عملیات حداقل 30 درصد در انرژی حرارتی لازم برای گرمایش آب استخر صرفه جویی به دنبال خواهد داشت.

مهندس طالع اسلامی در نهایت ذکر نکاتی را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: در سیستم گندزدایی آب استخر از حدود 20 ماه پیش از کلر استفاده نمی شود و آب اکسیژنه جایگزین آن شده است و کلیه مشخصات آب طبق استاندارد کنترل می گردد.

وی ادامه داد: در شست و شوی اولیه بعد از تعمیرات و آب کشی و بک واش فیلتر های شنی که حدود 30 ساعت به طول انجامید، از آب قنوات دانشگاه استفاده شد و در این فرایند حدود 60 هزار لیتر آب توسط تانکر از قنوات به استخر منتقل شد.

مدیر سبز، فنی و نظارت بر طرح های عمرانی در نهایت گفت: بنا به دستور رئیس دانشگاه در روز بازگشایی استخر، برنامه تعمیر و نگهداری استاندارد استخر در حال تدوین است و اجرای سیستم مدیریت هوشمند و پایش وضعیت اتوماتیک موتورخانه در دستور کار مدیریت فنی دانشگاه قرار گرفته است.

وی همچنین ضمن تشکر از صبر و حوصله دانشجویان عزیز، اعضای محترم هیأت علمی و کارکنان دانشگاه در مدت انجام تعمیرات استخر اظهار کرد: به نوبه خود از همه عزیزان به خاطر طولانی شدن مدت تعمیرات و بازسازی به دلیل لزوم انجام کامل سرویس ها و تعمیرات لازم و بوجود آمدن موارد پیش بینی نشده در حین کار، عذرخواهی می کنم و امیدوارم تا درآینده، دانشگاهیان بتوانند از تأثیرات ارزشمند این اقدامات بهره لازم را ببرند.

خبرنگار: محمدی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست