پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۳۱
|
کد خبر: ۹۷۱
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم:

اختصاص گرنت ماهیانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی

دکترعبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم از اختصاص گرنت ماهیانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای بند «ط» تبصره ۹ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر نیسی در خصوص نخستین ماده تبصره ۹ در خصوص شرکت ها و موسسه ها و مراکز مجاز جهت استفاده از این تبصره گفت: شرکت های سود ده، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت قادر به استفاده از این تبصره هستند و منابع آن ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی هر یک از شرکت ها، بانک ها و موسسه ها می باشد و کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری دارای ردیف بودجه ای در قانون می توانند از آن استفاده کنند.
دکتر نیسی در ادامه افزود: خزانه موظف است حساب خاصی را برای واریز منابع موضوع این آیین نامه ظرف دو هفته بعد از ابلاغ آن تعیین و اعلام کند و شرکت ها و موسسه ها موظف هستند در پایان هر سه ماه معادل ۲۵ درصد از مبلغ منابع موضوع این آیین نامه را به حساب فوق واریز کنند.
وی در خصوص منابع موضوع این آیین نامه در راستای حل مشکلات شرکت ها و موسسه ها گفت: منابع موضوع این آیین نامه در مواردی از قبیل پروژه های پژوهش کاربردی از طریق اعضای هیئت علمی، اجرای پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و پروژه های تحقیقاتی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی غیر شاغل هزینه می شود.
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه افزود: حداقل ۶۰ درصد مبلغ هر پروژه باید به دانشجویان و یا پژوهشگران پسا دکتری و یا دانش آموختگان پژوهشگر فعال پرداخت شود.
دکتر نیسی با اشاره به ۱۰ درصد از منابع موضوع این آیین نامه افزود: شرکت ها، بانک ها و موسسه ها می توانند حداکثر تا ۱۰ درصد از منابع موضوع این آیین نامه را از طریق دانشگاه ها و موسسات پژوهشی که بر اساس اساسنامه وابسته به وزارتخانه یا سازمان ذی ربط بوده و دارای ردیف بودجه ای می باشند، هزینه کنند.
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به طراحی سامانه در این خصوص گفت: توافق نامه های منعقده بین شرکت ها، بانک ها و موسسه ها باید در سامانه ای که توسط دبیر خانه شورای عتف تعیین و به کار گرفته شده، ثبت شود و مطابقت آن با این آیین نامه به تایید دبیرخانه رسیده و به سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.
دکتر نیسی با اشاره به آدرس سامانه در سایت معاونت پژوهش و فناوری گفت: ابتدا شرکت ها پروژه ها و اولویت ها را در سامانه مپفا، سامانه سجاد بخش بند ط تبصره ۹ ثبت می کنند و سپس، یک حساب کاربری برای دانشگاه ها تعریف می شود و دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی در این خصوص باید نماینده خود را به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:

اساتید از تاریخ ۳۱ خرداد تا ۱۲ تیر در محل دفتر کار خود حضور خواهند داشت/ امتحانات پایان‌ترم از ۱۴ تا ۲۹ تیر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود/ مهلت ثبت نمرات دروس بدون پروژه کارشناسی تا ۱۰ مرداد و دروس پروژه‌دار کارشناسی و دروس تحصیلات تکمیلی تا ۷ شهریور خواهد بود/ دروس عملی که امکان تدریس مجازی آن‌ها وجود دارد باید تا ۱۲ تیر تکمیل شده و تا ۱۰ مرداد نمرات آنها ثبت شوند

وزارت علوم نظارت سفت و سختی برای گرفتن دانشنامه دارد/ موارد گزارش‌شده را به طور جدی بررسی می‌کنیم/ در بررسی صلاحیت‌های کاندیداها، وزارت علوم جزو مراجع چهارگانه طرف استعلام وزارت کشور نیست/ با کد (QR) یا کد ۲۰ رقمی ذیل آن در سامانه سجاد براحتی می‌توان صحت محتوای درج شده در مدرک تحصیلی را احراز کرد/ متخلفان جعل مدرک علاوه بر جبران خسارت به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهند شد

اساتید از تاریخ ۳۱ خرداد تا ۱۲ تیر در محل دفتر کار خود حضور خواهند داشت/ امتحانات پایان‌ترم از ۱۴ تا ۲۹ تیر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود/ مهلت ثبت نمرات دروس بدون پروژه کارشناسی تا ۱۰ مرداد و دروس پروژه‌دار کارشناسی و دروس تحصیلات تکمیلی تا ۷ شهریور خواهد بود/ دروس عملی که امکان تدریس مجازی آن‌ها وجود دارد باید تا ۱۲ تیر تکمیل شده و تا ۱۰ مرداد نمرات آنها ثبت شوند

سقف معرفی به استاد در ترم ۹۸۲، تعداد ۳درس و حداکثر ۹واحد است/ احتمال برگزاری امتحانات پایان‌ترم از ۱۲تیرماه به بعد و به تقسیم دانشکده‌ها/ اولویت سلامت دانشگاهیان است؛ دانشجویان نگرانی بیش از حد نداشته باشند/ دانشجو می‌تواند به صورت مازاد از حذف پزشکی استفاده کند/ احتمال برگزاری آزمون‌های جامع در شهریورماه/ برگزاری جلسات رفع اشکال برای همه دروس نبوده و اختیاری است

آموزش و پژوهش

اساتید از تاریخ ۳۱ خرداد تا ۱۲ تیر در محل دفتر کار خود حضور خواهند داشت/ امتحانات پایان‌ترم از ۱۴ تا ۲۹ تیر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود/ مهلت ثبت نمرات دروس بدون پروژه کارشناسی تا ۱۰ مرداد و دروس پروژه‌دار کارشناسی و دروس تحصیلات تکمیلی تا ۷ شهریور خواهد بود/ دروس عملی که امکان تدریس مجازی آن‌ها وجود دارد باید تا ۱۲ تیر تکمیل شده و تا ۱۰ مرداد نمرات آنها ثبت شوند

وزارت علوم نظارت سفت و سختی برای گرفتن دانشنامه دارد/ موارد گزارش‌شده را به طور جدی بررسی می‌کنیم/ در بررسی صلاحیت‌های کاندیداها، وزارت علوم جزو مراجع چهارگانه طرف استعلام وزارت کشور نیست/ با کد (QR) یا کد ۲۰ رقمی ذیل آن در سامانه سجاد براحتی می‌توان صحت محتوای درج شده در مدرک تحصیلی را احراز کرد/ متخلفان جعل مدرک علاوه بر جبران خسارت به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهند شد

اساتید از تاریخ ۳۱ خرداد تا ۱۲ تیر در محل دفتر کار خود حضور خواهند داشت/ امتحانات پایان‌ترم از ۱۴ تا ۲۹ تیر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود/ مهلت ثبت نمرات دروس بدون پروژه کارشناسی تا ۱۰ مرداد و دروس پروژه‌دار کارشناسی و دروس تحصیلات تکمیلی تا ۷ شهریور خواهد بود/ دروس عملی که امکان تدریس مجازی آن‌ها وجود دارد باید تا ۱۲ تیر تکمیل شده و تا ۱۰ مرداد نمرات آنها ثبت شوند

سقف معرفی به استاد در ترم ۹۸۲، تعداد ۳درس و حداکثر ۹واحد است/ احتمال برگزاری امتحانات پایان‌ترم از ۱۲تیرماه به بعد و به تقسیم دانشکده‌ها/ اولویت سلامت دانشگاهیان است؛ دانشجویان نگرانی بیش از حد نداشته باشند/ دانشجو می‌تواند به صورت مازاد از حذف پزشکی استفاده کند/ احتمال برگزاری آزمون‌های جامع در شهریورماه/ برگزاری جلسات رفع اشکال برای همه دروس نبوده و اختیاری است

پرطرفدارترین عناوین